کد خبر: ۵۹۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۲:۳۶

اجرای طرح جدید امنیتی در فلسطین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت فلسطین سرانجام بر سر طرح امنیتی مشترکی به توافق رسید. بر اساس این طرح دو گروه حماس و فتح در قالب گروهی واحد و مشترک با یکدیگر برای تامین امنیت همکاری خواهند کرد. امضاکنندگان این طرح از شبه‌نظامیان مسلح خواستند که از تسلیحات خود برای ایجاد آشوب و ناامنی داخلی استفاده نکنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مصطفی برغوثی با اعلام خبر توافق حماس و فتح اعلام کرد که از این پس این دو گروه با همکاری یکدیگر مسئولیت تامین امنیت در فلسطین را برعهده خواهند داشت. مصطفی برغوثی در این سخنان اشاره‌ای به پایان فعالیت یک ساله شبه‌نظامیان حماس هم‌زمان با روی کارآمدن نیروهای امنیتی جدید نکرد.

سال گذشته شکل‌گیری گروهی با عنوان نیروهای اجرایی به رهبری حماس، آشوب داخلی چند ماهه‌ای را در فلسطین به راه انداخت. درگیری‌ها میان فتح و حماس در طول این چند ماه چندین کشته برجا گذاشت.

حماس و فتح با توافق بر سر تشکیل دولت وحدت ملی تا حدودی از این ناآرامی‌ها کاستند. اما مسئله کنترل امنیت فلسطین مقوله‌ای بود که هنوز به تایید دو طرف نرسیده بود. به گفته برغوثی، محمود عباس خبر تشکیل شورای امنیت ملی جدید را ظرف دو روز آینده اعلام خواهد کرد. نام اسماعیل هنیه از حماس و محمد دهلان از فتح در لیست این شورا به چشم می‌خورد.

براساس آیین‌نامه این شورا، نیروهای امنیت جدید خواهان برخورد با نیروهای حماس و فتح نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین