کد خبر: ۵۹۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

بازرسی به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیست

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: سازمان بازرسی به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام فتوحی مدیرکل بازرسی در دیدار با آشناگر استاندار سمنان، نظارت را محورهای اساسی توسعه در هر جامعه و کشور دانست و اظهار کرد: این سازمان در پی مچ‌گیری از مدیران و مسئولان نیست و هدف آن، مساعدت و همراهی با مجموعه مدیران استان است.

وی با اشاره به لزوم برخورداری مدیران کارآمد از قدرت ریسک‌پذیری، خاطرنشان کرد: بر این عقیده هستیم که قدرت تصمیم‌گیری و ریسک‌پذیری مدیران استان نباید کاهش پیدا کند، بلکه باید ارتقا یابد.

مدیر کل بازرسی استان سمنان بر ضرورت نظارت از مجاری قانونی تاکید و تصریح کرد: نظارت فنی، شفاف‌ساز و راهبر می‌تواند زمینه‌های توسعه را فراهم کند.

وی ضمن تقدیر از همراهی‌های استاندار سمنان با بیان اینکه با بیان اینکه می‌کوشیم تا نظر استاندار در تمامی رویه‌ها و امور دستگاه‌های اجرایی استان، محقق شود اظهار کرد: مجموعه بازرسی استان خود را در کنار دستگاه‌های اجرایی دانسته و از نظر این مجموعه، در تمامی زمینه‌ها، دیدگاه و نظر استاندار دارای اهمیت بوده و بسیار مهم است.‌

فتوحی تاکید کرد: سیاست‌های مجموعه بازرسی بر این است بتوانیم با رویه اصلاحی، کمک حال دستگاه‌های اجرایی استان برای دستیابی به توسعه و پیشرفت بیشتر باشیم.

آشناگر استاندار سمنان نیز با اشاره به شرایط ویژه کشور گفت: امروز شرایط کشور، شرایطی بسیار حساس و خطیر بوده و نیاز است تا مساعدت و همراهی همه جانبه در بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از مدیران جوان تاکید و تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، باید زمینه را برای حضور و استفاده از جوانان در مدیریت کشور فراهم کنیم.‌

جوانان به واسطه ذات و روحیه با نشاط و شاداب جوانی و انگیزه مضاعف، قدرت ریسک پذیری داشته و این مهم امروز نیاز اصلی و اساسی کشور است.

آشناگر از نبود نظارت، به عنوان یکی از عوامل اصلی بروز تخلفات نام برد و گفت: مدیران در صورت داشتن علم به اینکه باید در خصوص اقدامات خود پاسخگو باشند، قطعاً دقت و عملکرد مطلوب‌تری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه متأسفانه پایین آمدن قدرت ریسک و تصمیم‌گیری، یکی از نواقص مدیران است اضافه کرد: مجموعه بازرسی استان با مساعدت و همراهی هرچه بیشتر با دستگاه‌های اجرایی، می‌تواند در افزایش قدرت ریسک پذیری مدیران و اتخاذ تصمیمات مؤثر و سازنده برای استان، نقش تعیین کننده‌ای را ایفا کند.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در استان گفت: خوشبختانه مدیران استان، مدیران خوشنام و خوش آتیه بوده و همگی برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی پای کار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین