کد خبر: ۵۹۶۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

کشف اجساد تیم کوهنوردی بین‌المللی در هیمالیا

مقامات هندی از پیدا شدن اجساد هفت کوهنورد مفقود شده از یک تیم بین‌المللی هشت نفره که تصور می‌شد در مسیر صعود به یکی از کوه‌های خطرناک همیالیا کشته شده باشند، توسط چندین سرباز خبر دادند.
کشف اجساد تیم کوهنوردی بین‌المللی در هیمالیا
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندار ایالت "اوتاراکند" هند با بیان این که سربازان هندی روز گذشته (یک‌شنبه) در ارتفاع بیش از ۵۰۰۰ متری اردوگاه پایه اجساد این کوهنوردان را یافته‌اند، اعلام کرد که هویت این کوهنوردان هنوز شناسایی نشده است.

یک کهنه‌ سرباز و کوهنورد انگلیسی رهبری تیم کوهنوردی بین‌المللی متشکل از چهار انگلیسی، دو آمریکایی و یک هندی را برای صعود به قله "ناندا دِوی شرق" بر عهده‌ داشته است. در تاریخ ۲۶ ماه مه میلادی پس از وقوع یک بهمن تمامی ارتباطات با این تیم کوهنوردی قطع شده و مقامات مرگ آن‌ها را اعلام کردند.

نزدیک به دو هفته پیش مکان پنج جسد که احتمال می‌رفت متعلق به اعضای این تیم کوهنوردی باشد توسط بالگردها شناسایی شده بود. پس از آن که بالگردها موفق به رسیدن به این ناحیه نشدند، نیروهای شبه نظامی هند و بنیاد کوهنوردی هند به صورت زمینی به این ناحیه اعزام شدند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، مقامات هندی نسبت به زمان پایین آوردن این اجساد از ارتفاع به صورت هوایی با توجه به شرایط آب و هوایی تصمیم خواهند گرفت. عملیات جست‌وجوی زمینی نیز تا زمان پیدا شدن اجساد تمامی این کوهنوردان ادامه خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین