کد خبر: ۵۹۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
همکاری هواوی و آئودی؛

از گوشی خود به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنید

شرکت هواوی با معرفی رابط کاربری EMUI 9.1 همراه با گوشی‌های سری Huawei P30 نشان داد که قابلیت‌های این رابط کاربری بیشتر از تصورکاربران و رقبا پیشرفت داشته و می‌تواند از پس کارهای بسیار زیادی برآید. یک از قابلیت‌های این نسخه، قابلیت Car Key است که به کاربر اجازه می‌دهد به جای سوییچ از گوشی خود استفاده کند.
از گوشی خود به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنید
آفتاب‌‌نیوز :

استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه خودرو روز به روز در حال گسترش است و هواوی نیز که یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌های هوشمند است با علم به این موضوع، همکاری خود با شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا را آغاز کرده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در جدیدترین نسخه از رابط کاربری EMUI، قابلیتی به نام Car Key ارائه شده که به کاربر اجازه می‌دهد همه عملیاتی را که نیاز به استفاده از سوییچ خودرو داشته است، با استفاده از گوشی خود انجام دهد.

گوشی‌های هواوی از استاندارد امنیتی CCC1 Digital Key 1.0 استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد بتوانند به عنوان یک کلید دیجیتال با امنیت بالا برای دستگاه‌های سازگار، مورد استفاده قرار بگیرند. قابلیت Car Key نیز با تکیه بر همین فناوری توسعه داده شده و روی رابط جدید EMUI 9.1 قرار گرفته است.

همکاری هواوی و آئودی؛ از گوشی خود به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنید

این قابلیت در همکاری مستقیمی با شرکت آئودی، از بزرگترین و خوش‌نام‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه خودرو، توسعه داده شده که می‌تواند نگاه ما به دنیای خودروهای هوشمند را تغییر دهد. در حال حاضر خودروهای شرکت آئودی از سری‌های جدید (برای مثال سری خودروی الکتریکی E-Tron) از این قابلیت جذاب پشتیبانی می‌کنند.

نکته بسیار جالب این قابلیت این است که حتی در صورتی که کمتر از 24 ساعت از خاموش شدن گوشی شما گذشته باشد نیز می‌توانید به لطف مصرف بسیار پایین فناوری NFC که پایه این قابلیت است، مورد استفاده قرار بگیرد.

برای اطمینان از امنیت بسیار بالای این طرح نیز هواوی اطلاعات مربوط به باز و بسته کردن درِ خودرو را در تراشه امنیتی ویژه در داخل گوشی ذخیره می‌کند و به این ترتیب امکان هک شدن و یا کپی شدن کلید احراز هویت وجود نخواهد داشت.

برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است گوشی خود را به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید با رابط کاربری EMUI 9.1 بروز کرده و با مراجعه به بخش NFC از تنظیمات گوشی، شرکت تولیدکننده خودروی خود را از میان لیست نرم‌افزارهای بخش Default payment app انتخاب کنید.

در این حالت با نزدیک کردن گوشی به بدنه خودرو می‌توانید درِ آن را باز کنید؛ بدین منظور کافی است بخشی را که آنتن NFC گوشی در آن قرار دارد، به خودرو نزدیک کنید. البته در این مورد نیازی به خاموش یا روشن بودن نمایشگر گوشی نیست.

همکاری هواوی و آئودی؛ از گوشی خود به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنید

یکی دیگر از کاربردهای این قابلیت توانایی استارت زدن خودرو با نزدیک کردن گوشی به محل شارژ بی‌سیم خودرو است. بعد از روشن شدن خودرو می‌توانید گوشی خود را از محل مشخص شده برداشته و آزادانه با آن کار کنید.

بعد از اینکه سفر و استفاده شما از خودرو به پایان رسید، کافی است از خودرو پیاده شده و به مانند زمان سوار شدن، گوشی را به بدنه خودرو نزدیک کنید.

البته این قابلیت می‌تواند کلید باز کردن درِ یک خودرو را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد؛ بدین شکل شما می‌توانید آن را برای افراد قابل اعتماد دیگر نیز در دسترس قرار داده و کلید امنیتی را به گوشی هواوی آن افراد ارسال کنید.

همکاری هواوی و آئودی؛ از گوشی خود به عنوان سوییچ خودرو استفاده کنید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین