کد خبر: ۵۹۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

واکنش آذری جهرمی به اجرای نظام سلامت الکترونیک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در چهلمین اجلاس وزرای ارتباطات کشور‌های آسیا و اقیانوسیه در سنگاپور به سر می‌برد، از به ثمر نشستن سلامت الکترونیکی خبر داد.
واکنش آذری جهرمی به اجرای نظام سلامت الکترونیک
آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی در دیدار با مدیران ارشد نظام سلامت کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد یک حرکت بسیار ارزشمند در نظام سلامت هستیم، با استقرار پرونده الکترونیک سلامت زمان و فرصتی که مردم نیاز دارند ثبت کنند کوتاه‌تر و دقت کار ما بیشتر شد.

وزیر ارتباطات همزمان با این دیدار در توئیتر خود نوشت: درخت دولت الکترونیکی امروز یک ثمره مبارک داد، سلامت الکترونیکی. بناست زندگی مردم را تسهیل کند، جلوی هزینه‌های نابجا را بگیرد و سلامت کشور را بهبود بخشد. با تبریک به وزیر محترم بهداشت و همکارانشان که باید اطمینان داشته باشند از امروز تحت برخی فشار‌ها قرار می‌گیرند و باید استقامت کنند.

وزیر ارتباطات پیشتر گفته بود یکی از اهداف ما برای اجرای نظام سلامت الکترونیک، کمک به متولی و مسئول سلامت یعنی وزارت بهداشت برای بهبود مدیریت سلامت است. باید با استفاده از جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به مدیریت بهتر سلامت کمک کنیم؛ البته الکترونیکی کردن سلامت، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منطقی کردن تقاضا‌ها که مورد تاکید رئیس جمهوری است، منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام سلامت الکترونیک، باعث تسهیل امور برای مردم در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی می‌شود و بیماران در مراجعه به پزشکان می‌توانند با ارائه کد ملی به پزشک اجازه دهند که از وضعیت سلامتی و سابقه بیماری آن‌ها آگاهی پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شفافیت به عنوان چهارمین هدف اجرای نظام سلامت الکترونیک یاد کرده و افزود: دکتر روحانی اول امسال از ما خواست که برای ۱۲ ماه سال، ۱۲ طرح الکترونیک مانند اتصال کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی و یا اجرای کد دستوری برای آگاهی از وضعیت سبد کالا که برای مردم قابل احساس و ملموس باشد، اجرا کنیم.

آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: نیاز‌های وزارت بهداشت از نظر نقاط فاقد دسترسی به اینترنت مرکز داده‌ها را برطرف می‌کنیم؛ اما همپوشانی بیمه‌ها باید حل و اسناد پزشکی باید الکترونیکی شوند تا مردم راحت شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین