کد خبر: ۵۹۶۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور:

۷۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی به روسیه سفر می‌کنند

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: شرکت های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به همراه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین ایران و روسیه به این کشور سفر می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره اعزام یک هیات تجاری به روسیه، عنوان کرد: با حمایت مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، یک هیات بلندپایه تجاری و فناوری ایرانی 18 تا 23 تیرماه سال جاری به همراه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به کشور روسیه سفر می کنند تا شرایط همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور را بررسی کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی افزود: این هیات تجاری که متشکل از نمایندگان شرکت های دانش بنیان است، در این سفر با شرکت های متناظر روسی دیدارهای دو جانبه خواهند داشت و نشست های رو در رو برگزار می کنند.

به گفته کرمی، این نشست ها با هدف افزایش همکاری های علمی و فناوری و آشنایی طرفین با ظرفیت های فناورانه دو کشور برگزار می شود. همچنین بازدید از مراکز روسیه نیز یکی از برنامه های در نظر گرفته شده برای شرکت های ایرانی است.

وی همچنین تصریح کرد: روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان، یکی از کشورهای اصلی حوزه اوراسیا است و با جمعیتی بالغ بر 147 میلیون نفر و دسترسی به جمعیت بالغ بر 290 میلیون نفری حوزه CIS، موقعیتی راهبردی در منطقه را دارد. تجارت میان ایران و روسیه پتانسیل صادراتی خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی دارد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: صادرات 300 میلیون دلاری ایران به روسیه و واردات 3/1 میلیارد دلاری ایران از روسیه طی سال 97 بیانگر لزوم ایجاد تدبیری جدید برای ترمیم و اصلاح تراز تجاری ایران است.

وی ادامه داد: بنابراین بهره‌گیری از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان برای بهبود تراز تجاری با کشور روسیه به عنوان یکی از راهکارها، بیش از پیش ضروری است. همچنین یکصد و 11 شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند طی چهار سال اخیر 351 میلیون دلار محصول با فناوری پیشرفته خود را به حوزه CIS صادر کنند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به وجود شرایط همکاری های ایران و روسیه با یکدیگر، این هیات فناوری متشکل از مدیران عامل 70 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری و به ریاست معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همراهی نمایندگانی از وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت، صندوق نوآوری و شکوفائی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 18 تیرماه به کشور روسیه سفر می کنند.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: سفر نمایندگان شرکت های دانش بنیان به روسیه همزمان با نمایشگاه اینوپروم روسیه صورت می گیرد و نمایندگان شرکت های دانش بنیان دو کشور در شهرهای مسکو و یکاترینبورگ با شرکت های متناظر خود دیدار خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین