کد خبر: ۵۹۶۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

ریابکوف: روسیه به اقدام ناتو بر سر آی‌ان‌اف پاسخ نظامی می‌دهد

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه اظهار کرد، مسکو برای هرگونه اقدام ناتو علیه توقف تعهد روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) آماده است و اگر امنیتش در خطر قرار گیرد با واکنش نظامی به آن پاسخ خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار کرده است که اگر روسیه طی پنج هفته به پایبندی به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازنگردد و موشک‌هایی را که گفته شد ناقض این پیمان هستند را نابود نکند، ناتو واکنشی هماهنگ به آن نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات گفت: ما تصمیمات کشورهای عضو ناتو را طی ماه‌های پیش رو بررسی خواهیم کرد. ما برای هر گزینه‌ای آماده هستیم. مسلماً آمریکا و متحدان آن در ناتو مسبب بروز هرگونه پیچیدگی احتمالی نظامی و سیاسی هستند زیرا سیاست تخریب پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را دنبال کرده‌اند.

ریابکوف افزود: وقتی این تهدیدات در قالب اقداماتی عملی بروز می‌کنند، مشخصاً ما ناچار خواهیم بود که اقدام نظامی متقابل را در نظر بگیریم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو تهاجم ناتو را سرکوب خواهد کرد و رویکردی گزینشی در قبال گفتگو با این اتحاد خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین