کد خبر: ۵۹۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۳

بازتاب مناقصه اتمی ایران در رسانه‌های غرب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در واکنش به اعلام خبر مناقصه بین‌المللی ایران برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای، خبرگزاری‌های مختلف غربی گزارش دادند ایران با نادیده گرفتن فشارهای جهانی، زمینه پیشرفت برنامه هسته‌ای‌اش را فراهم می‌کند.

بنا به نوشته روزنامه نیویورک تایمز مشخص نیست ایران تا چه اندازه در اجرای این برنامه جدی است اما پیش‌بینی می‌شود از این طریق تلاش‌ می‌کند دلایل بهتری برای غنی‌سازی اورانیوم در خاک خود ایجاد کند.

نیویورک تایمز می‌افزاید روسیه در ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر به این کشور کمک می‌کند اما با افزایش تنش میان تهران و غرب، روس‌ها به تهران اطلاع داده‌اند که اگر بنا به درخواست شورای امنیت سازمان ملل غنی‌سازی اورانیوم را متوقف نکنند آن‌ها نیز از تحویل سوخت هسته‌ای مورد نیاز نیروگاه بوشهر خودداری خواهند کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز پس از اعلام این خبر از سوی ایران گزارش داد ایران نشان داده علیرغم فشارهای غرب و تحریم‌های اعمال شده از سوی سازمان ملل قصد متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را ندارد.

بنا به این گزارش کشورهای غربی از ایران خواسته‌اند غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند اما تهران با اعلام ا ینکه برنامه هسته‌ای‌اش کاملا صلح‌آمیز است همچنان به توسعه برنامه هسته‌ای‌اش ادامه می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه افزود این اقدام ایران نشان‌دهنده اعتراض تهران به بدقولی‌های روسیه در ساخت و راه‌اندازی نیروگاه بوشهر است. بنا به این گزارش اخیرا روس‌ها با متهم کردن ایران به عدم پرداخت بدهی‌های خود به شرکت روسی، ادامه کار در نیروگاه بوشهر را متوقف کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اشاره به اختلافات ایران و روسیه در مورد مسائل مالی نیروگاه بوشهر گزارش داد ایران با نادیده گرفتن تحریم‌های جهانی، تاثیر این مساله بر ادامه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را انکار می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین