کد خبر: ۵۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۲

عزل وزیر دفاع انگلیس به علت بحران ملوان‌ها؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتشار خاطرات نظامیان انگلیسی چنان بحرانی آفریده که ظاهرا وزیر دفاع انگلیس با توجه به اعتراضات گسترده مردمی چاره‌ای جز استعفا ندارد. مطبوعات انگلیس هم در این میان خبر دادند که «دس براون» باید خود را برای مواجهه با انتقادات تند و تیز پارلمان آماده کند. نمایندگان پارلمان که دل‌خوشی هم از سیاست‌های وی در جریان جتگ عراق ندارند، این بار در تلاشند تا وزیر انگلیسی را به پاسخگویی وادار کنند. 

انتشار خاطرات نظامیان دستگیر شده در ایران، هر چند با دستورالعمل وزارت دفاع انگلیس متوقف ماند، اما رقبای حزب کارگر یعنی احزاب محافظه‌کار و لیبرال دموکرات فرصت یافته‌اند تا با اتکا به این موضوع موجی علیه دولت بلر راه بیاندازند. دیوید کامرون، رهبر محافظه‌کاران انگلیس در همین راستا مصرانه خواستار آن شده است که دس‌براون گزارشی کامل در این مورد را به پارلمان داده و در مورد عملکرد وزارت دفاع و دفتر نخست وزیری در این بحران توجیه دهد.

كامرون با ابراز تردید در مورد این‌که آیا وی همچنان می تواند شخصی باشد که هم نظامیان انگلیسی و هم مردم به وی به عنوان وزیر دفاع اطمینان داشته باشند، گفت: براون باید این امر را در پارلمان ثابت کند. وزير دفاع انگليس قرار است، امروز در برابر اعضاي پارلمان انگليس حاضر شده و در تلاش براي حفظ سمت خود توضيحاتي را با آنها ارايه كند.

دس‌براون اما در این میان از حمایت همراهان قدیمی خود و اعضای کابینه هم برخوردار نیست. در شرایطی که بلر ترجیح داده خود را از بحران بیرون نگاه دارد،جان ريد، وزير كشور و يكي از اعضاي پارلمان انگليس با اذعان به اينكه «براون اشتباه كرده است» در دفاع از وی تنها به این نکته اشاره کرد که « شجاعت وي را در تاييد اشتباه خود باید تحسین نمود.» 

رید با امیدواری نسبت به این‌که براون از پارلمان انگلیس همچنان به عنوان وزیر دفاع بیرون خواهد آمد،افزود: به نظر من براون دستان خود را بالا برده است. وي شجاعت اين را داشته است كه به اشتباه خود اقرار كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین