کد خبر: ۵۹۶۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰

جنگل ها و مراتع باشت دوباره طعمه حریق شد

شعله های آتش در جنگل ها و مراتع منطقه خان احمد که روز سه شنبه روشن و ظهر امروز چهارشنبه مهار شده بود ، دوباره فوران کرد.
جنگل ها و مراتع باشت دوباره طعمه حریق شد
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندار باشت چهارشنبه شب گفت: پس از اطفای حریق در ظهر امروز چهارشنبه شعله های آتش جامانده در جنگل هل و مراتع محل آتش سوزی دوباره روشن شد.

سید مسعود حسینی اظهار داشت: ۱۵۰ امدادگر از نیروهای دولتی و مردمی شهرستان‌های گچساران و باشت و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در حال مهار آتش در منطقه خان احمد هستند.

وی بیان کرد: چندین سورتی پرواز از بامداد امروز تاکنون امدادگران را به محل آتش سوزی انتقال داده اما مراتع انبوه، باد شدید و سخت گذر بودن منطقه مهار آتش را با دشواری رو به رو کرده است.

حسینی تصریح کرد: وسعت آتش سوزی پس از ارزیابی کارشناسان اعلام خواهد شد.

این آتش سوزی ساعت ۱۳ روز سه شنبه در جنگل ها و مراتع گچساران آغاز شروع و به دلیل باد شدید به مراتع شهرستان باشت سرایت کرد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیر داری کهگیلویه و بویراحمد نیز که در محل آتش سوزی جنگل ها و مراتع باشت حضور دارد گفت: گروه های امدادی از استان در قالب سه اکیپ واکنش سریع به تعداد ۲۱ نفر از بامداد امروز در منطقه مشغول خاموش کردن آتش هستند.

غلامحسین حکمتیان با اشاره به تجهیز امدادگران به دستگاه های دمنده اطفای حریق ابراز امیدواری کرد: در ساعت های آینده این آتش سوزی مهار شود.

دراین آتش سوزی یکی از نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد مصدوم شد که با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ جاده ای باشت پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان منتقل شد.

شهرستان‌های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارند.

شهرستان‌های گچساران و باشت در جنوب استان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین