کد خبر: ۵۹۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

ونزوئلا: طرح کودتا و ترور «نیکلاس مادورو» را خنثی کردیم

یک وزیر ونزوئلایی چهارشنبه از خنثی‌سازی طرح کودتا علیه دولت و ترور رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد یک کودتا علیه دولت را خنثی کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «یورگ رودریگز»، وزیر ارتباطات و فرهنگ ونزوئلا گفت که این طرح، علاوه بر کودتا، توطئه برای ترور «نیکلاس مادورو» را نیز شامل می‌شده است.

وزیر ونزوئلایی گفته کودتاگران قرار بود ژنرال «رائول ایسیاس» که از سال ۲۰۰۹ بازداشت شده است را آزار کرده و او را به عنوان رئیس‌جمهور معرفی کنند. وی تصریح کرد در این طرح قرار بود هم از افسران بازنشسته و هم از افسران در حال خدمت این کشور استفاده شود.

رودریگز ویدئویی از اعترافات ژنرال ایسیاس نشان داد که او در در آن اعتراف کرده که طرح این کودتا قرار بوده با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا اجرا شود.

نیکلاس مادورو پیش از این گفته بود شواهدی در دست دارد که دولت آمریکا در تلاش است بعد از راه‌اندازی کودتا در ونزوئلا، «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان این کشور را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور منصوب کند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین