کد خبر: ۵۹۶۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

ترافیک سنگین در جاده‌های هراز و چالوس

مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش ۱۳.۲درصدی تردد در جاده‌های برون شهری نسبت به روز گذشته خبر داده و در عین حال ترافیک سنگینی را در جاده‌های شمالی کشور گزارش کرده است.
ترافیک سنگین در جاده‌های هراز و چالوس
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به استثنای محورهای مسدود و ممنوع مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه‌روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۱۱ تردد شمار فعال در جاده‌های برون شهری، نسبت به روز قبل ۱۳.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۱.۹ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۹ تا ۲۰ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته که هم‌وطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

جاده‌های دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب آزادراه کرج - قزوین، قزوین - کرج، تهران - کرج و کرج - تهران است.

محدودیت‌های ترافیکی چهارشنبه ۵ تیر تا یکشنبه ۹ تیرماه ۹۸

۱. موتورسیکلت:

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه، ۵ تیرماه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع اعلام شده و این ممنوعیت تا یکشنبه ۹ تیرماه ادامه دارد.

تبصره- تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲. سواری:

۲.۱- محور کندوان:

الف - تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ امروز جمعه، ۷ تیرماه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ امروز از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

ب - تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز شنبه، ۸ تیرماه تا ۲ بامداد یکشنبه، ۹ تیرماه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ روز شنبه تا ۲ بامداد روز یکشنبه از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

۲.۲- محور هراز:

الف- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ امروز از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۹ تا ۲۴ امروز جمعه از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

ب - تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ فردا، یکشنبه تا ۲ بامداد روز یکشنبه، ۹ تیرماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز شنبه ۲ بامداد یکشنبه از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه، محدودیت یک‌طرفه شدن محور هراز از پلیس راه لاریجان به سمت رودهن اعمال خواهد شد.

۳. نقلیه سنگین (به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی):

۳.۱- محور کندوان:

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

۳.۲- محور هراز:

الف- تردد تمام تریلرها کماکان ممنوع است.

ب- تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ روز پنجشنبه، ۶ تیرماه تا ساعت ۱۲ روز یکشنبه، ۹ تیرماه از محور هراز ممنوع اعلام شده است.

۳.۳- محور فیروزکوه:

تردد تمام تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۹۸.۴.۵ از مسیر جنوب به شمال محور فوق ممنوع اعلام شده و همچنین از ساعت ۸ تا ۲۴ روز شنبه، ۸ تیرماه تردد تمام تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر - فیروزکوه - تهران ممنوع است.

هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در جاده چالوس (جنوب به شمال) در محدوده‌های بیلقان، وینه، ارنگه و سد امیرکبیر هستیم.

ترافیک نیمه‌سنگینی نیز از محدوده‌های پل خواب، پل زنگوله، سیاه بیشه و هزار چم گزارش شده است.

ترافیک سنگین در جاده هراز (جنوب به شمال) در محدوده‌های مشاء، آب اسک و حدفاصل وانا تا بایجان حدفاصل پلور تا بایجان گزارش شده است.

در جاده فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت مسیر رفت و برگشت نیز ترافیک روانی گزارش شده است.

در ضمن جاده‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت ترافیکی سایر جاده‌ها

تردد روان در دیگر محورهای اصلی کشور گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین