کد خبر: ۵۹۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

ترامپ: برای توافق با ایران عجله‌ای ندارم

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که برای توافق با ایران زمان زیادی دارد و عجله ای هم برای این کار ندارد.
ترامپ: برای توافق با ایران عجله‌ای ندارم
آفتاب‌‌نیوز :

ترامپ روز جمعه در حاشیه دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در اوزاکا ژاپن در پاسخ به سوال خبرنگاران افزود: «آنها وقت دارند عجله‌ای هم در کار نیست فشار زمانی هم وجود ندارد».

به گزارش کیودو، وی افزود: «من فکر می‌کنم در پایان، امیدوارم، این کار را انجام دهیم آنها اگر این کار را انجام دهند خیلی عالی است و اگر انجام ندهند شما در مورد آن خواهید شنید».

ترامپ: برای توافق با ایران عجله‌ای ندارم

ترامپ در ابتدای این نشست نیز با تبریک انتخاب مجدد مودی به عنوان نخست وزیر هند گفت: دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه نظامی دارای روابط توسعه یافته‌ای هستند.

او گفت که «فکر می‌کنم ما قصد داریم به معرفی برخی چیزهای بسیار بزرگ بپردازیم، معامله بسیار بزرگ تجاری، ما در حال انجام کارهای بزرگ با هند در زمینه تجارت هستیم».

ترامپ افزود: همچنین در این نشست با مودی در مورد هواوی شرکت مخابراتی چینی گفت و گو خواهد کرد او گفت ما بیشتر قطعاتی که هواوی می‌فروشد را می‌فروشیم بنابراین با هند در مورد هواوی صحبت خواهیم کرد.

ترامپ خواستار راه اندازی "یک زیرساخت امن امنیتی با قابلیت انعطاف پذیری" میان سه کشور آمریکا، هند و ژاپن در برابر شرکت هواوی شد.

نخست وزیر هند نیز در ابتدای این نشست گفت از اینکه فرصتی برای دیدار مجدد فراهم شده است که بتوانیم با یکدیگر دیدار کنیم خوشحال هستم.

مودی با اشاره به تماس تلفنی ترامپ با وی بعد از انتخاب مجددش ضمن تشکر از وی گفت که در سفر اخیر پمپئو به دهلی نو با وی در مورد مسائل مختلف از جمله تنش با ایران، اینترنت فایو جی و روابط دو جانبه بحث و گفت و گو کردم.

وی گفت: تداوم این دیدارها باعث تقویت روابط دو کشور و تقویت دموکراسی خواهد شد.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ از امروز جمعه در شهر اوزاکا ژاپن آغاز شد و تا فردا ادامه دارد. این نشست‌ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه ۲۰ از این نشست دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می‌شود که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است.

نشست سران گروه ۲۰ هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می‌کند بسیاری از کشورها ترتیبی داده اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهایی رو در رویی داشته باشند.
گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین