کد خبر: ۵۹۶۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

جزییات سرنوشت وحشتناک «مبین» در کارواش/متهمان: مبین شیطنت می‌کرد او را شکنجه دادیم

دو کودک‌آزار بوشهری از سوی پلیس استان دستگیر شدند و پلمپ کارواش هم به‌ زودی انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

کودک ٨ساله به نام مبین پس از ناپدیدشدن پدرش، در کارواش نگهداری می‌شد و از سوی مردان شکنجه‌گر مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت که بهزیستی او را نجات داد.

حسب گزارش دریافتی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ توسط یکی از شهروندان در تاریخ ۱۲ خرداد ۹۸ مبنی بر این‌که در یکی از کارواش‌های شهر بوشهر رفتارهای نامناسبی با یک کودک درحال انجام است، بلافاصله نیروهای اورژانس بهزیستی به آن مکان مراجعه می‌کنند اما به آنها اجازه ورود داده نمی‌شود. بعد از این‌که نیروهای ما کودک را می‌بینند، بلافاصله او را به بهزیستی ارجاع داده و پس از آن سریعا به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انتقال داده می‌شود. کودک تحت درمان قرار می‌گیرد و آزمایشات مختلف و معاینات لازم برای او انجام می‌شود و از آن تاریخ تاکنون نیز تحت درمان است. مدیرکل بهزیستی بوشهر با اعلام این خبر گفت: «در این راستا بهزیستی یک روانشناس و یک نماینده حقوقی برای پیگیری پرونده تعیین کرده است و روند درمانی کودک ادامه دارد. همچنین یک پرستار ویژه به منظور مراقبت از کودک در بیمارستان و برای ارتباط‌گرفتن با کودک و کاهش مشکلات او درنظر گرفته شده و همزمان با این مراحل، مدارک و مستندات مربوط به کودک آسیب‌دیده نیز در اختیار دستگاه‌های ذیربط قضائی قرار داده شده است. در این زمینه از طرف دادستانی تشکیل پرونده شده و مراحل تحقیقات درحال انجام است که مراتب بیشتر از طریق آن مرجع قابل پیگیری است.»

ناپدیدشدن یک‌باره‎ پدر و رهاشدن کودک

وی با اشاره به این‌که در بحث شناسایی والدین نیز اقداماتی از سوی بهزیستی انجام شده است، گفت: «این کودک با پدر و مادرش زندگی می‌کرده و متاسفانه پدر دارای اعتیاد شدید بوده و ظاهرا از مادر جدا شده است. مادر در این ماجرا حضور نداشته و پدر هم در کارواش مشغول به کار و بچه نیز نزد خودش بوده است.»

بنا بر گزارشات دریافتی از افراد حاضر در آن محل پدر به یک‌باره ناپدید و کودک در آن‌جا رها می‌شود. کودک به مدت دوماه در کارواش تنها مانده و در آن مکان نگهداری می‌شده است، پس از آن یکی از شهروندان با مراجعه به این محل شرایط را دیده و بلافاصله به بهزیستی گزارش می‌دهد و نیروهای اورژانس اجتماعی به محل مراجعه و کودک را در یک شرایط نامناسب و ناگوار می‌بینند و بلافاصله به بهزیستی و بیمارستان برای درمان منتقلش می‌کنند؛ این خلاصه‌ای از تمام ماجراست.

در زمان مشاهده و پیداشدن کودک توسط بهزیستی از لحاظ جسمی آسیب‌هایی به او وارد شده بوده، اما جزییات به‌طور دقیق مشخص نیست. آثار جراحت روی بدن کودک وجود داشته و سر کودک دچار شکستگی و دستش هم دچار آسیب‌دیدگی بوده است. طبیعتا کسی که در چنین فضایی مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفته، بخش زیادی هم از لحاظ روانی آسیب دیده و ترسی که بر اثر محیط برای کودک ایجاد شده و شرایط آن‌جا سبب شده که در تکلم و رفتار اجتماعی دچار آسیب شود.

کودک آسیب‌دیده از ناحیه سر مورد عمل جراحی قرار گرفته و ترمیم پوست سر انجام شده و درحال حاضر نیز در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بستری و تحت درمان است و نیاز به مراقبت‌های بیشتر و احتمالا عمل جراحی با نظر پزشک متخصص وجود دارد.

دستگیری دو کودک‌آزار

دو کودک‌آزار بوشهری بازداشت شدند و پلمپ کارواش در دستور کار قرار گرفته است. علی حسن‌پور دادستان بوشهر با اعلام این خبر در مورد جزییات این حادثه گفت: «کودکی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته، ٨ساله و از دو ماه پیش از طریق والدین خود در این کارواش رها شده بود. براساس بررسی‌های به عمل آمده کودک‌آزاری از یک‌ماه پیش شروع شده و بنا به اظهارات متهمان این اقدام آنها به دلیل شیطنت‌های این کودک رخ داده است.» دادستان بوشهر اضافه کرد: «با این وجود تحقیقات لازم درباره انگیزه اصلی این کودک‌آزاری در دست پیگیری است. همچنین دستور لازم برای پلمپ کارواش صادر شده و به ‌زودی اجرا می‌شود.»

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین