کد خبر: ۵۹۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۶

مخالفت با احزاب، شگرد انتخاباتی دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت رئیسه مجلس زمزمه‌های مخالفت با احزاب را نوعی شگرد تبلیغاتی برای پیروزی در انتخابات مجلس هشتم دانست. اظهارات این نماینده مجلس پس از آن صورت می‌گیرد که بسیاری از حامیان دولت و همچنین مقامات دولت نهم در ماه‌های اخیر از نقش و اهمیت احزاب در ایران انتقاد کردند. 

محمدرضا حاج بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره اظهارات برخی حامیان دولت و این سخن روانبخش سخنگوی ائتلاف نخبگان حوزه و دانشگاه که گفته بود «مردم از فضای انتخاباتی خسته شده‌اند» و مسئولان را به پرداختن به مسائلی مهم‌تر از انتخابات مجلس فراخوانده بود تاکید کرد: «موضوع انتخابات بسیار مهم است. هر چه بیشتر احزاب و گروه حضور داشته یابند انتخاباتی گرم‌تر برگزار می‌شد و این حضور مردم به نفع نظام است». 

وی افزود: «بحث انتخابات هم بحث مهمی است که همیشه مدنظر بوده و به آن اهمیت داده می‌شود. بهتر است فضا را انتخاباتی کنیم. چرا که اهمیت انتخابات از دیگر مسایل کمتر نیست». 

حاج بابایی که در سخنان خود هیچ اشاره‌ مستقیمی به دولت یا حامیان دولت نداشت با بیان اینکه مخالف با احزاب به کسی کمک نمی‌کند ادامه داد:‌ فضای انتخابات ویژگی‌های خاص خود را دارد. عده‌ای با مخالفت بااحزاب سعی می‌کنند رأی بیاورند. عده‌ای شعار عدالت می‌دهند. به هر حال هر کسی سوژه‌ای برای تبلیغات پیدا می‌کند». 

حاج بابایی با اشاره به اینکه احزاب تأثیرگذار برای مردم و نظام منفعت دارند و خود احزاب باید زمینه‌های مخالفت با خود را خنثی نمایند گفت: «عده‌ای می‌گویند حزب به درد نمی‌خورد یا بی‌حزبی بهتر است تا بتوانند در انتخابات مجلس هشتم توفیقی به دست بیاورند. هر کسی سوژه‌ای پیدا می‌کند و آنها هم این سوژه را یافته‌اند». 

این عضو هیأت رئیسه در پایان گفت: «فرض کنید عده‌ای کت و شلوار آبی می‌پوشند و عده‌ای دیگر برای اینکه به چشم بیایند و رأی بیاورند با رنگ آبی مخالفت می‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین