کد خبر: ۵۹۷۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

افزایش آتش‌سوزی‌های طبیعی با تداوم موج گرما در اسپانیا

مقامات اسپانیا امروز (شنبه) درست پس از آن که آتش‌نشانان توانستند آتش‌سوزی طبیعی که به مدت ۷۲ ساعت ادامه داشت را مهار کنند، از وقوع آتش‌سوزی‌های طبیعی بیشتر در این کشور به دنبال تداوم موج گرمای شدید اروپا خبر دادند.
افزایش آتش‌سوزی‌های طبیعی با تداوم موج گرما در اسپانیا
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام خدمات اضطراری اسپانیا آتش‌سوزی که عصر جمعه در شهر مرکزی "آلمرکس" آغاز شد منجر به سوختن دست‌کم ۱۶۰۰ هکتار از زمین‌های این شهر شده و با عبور از منطقه مادرید سکنه یک روستا را مجبور به تخلیه کرد.

همچنین طبق اعلام دولت منطقه‌ای، وقوع آتش‌سوزی دیگری در شهر "تولدو" در حدود ۶۰ کیلومتر دورتر از آتش‌سوزی قبلی باعث تخلیه ۲۲ نفر از ساکنان این شهر شده چرا که بالگردهای آتش‌نشانی در تلاش برای مهار آتش به صورت هوایی به کمک آتش‌نشانان این منطقه رفته‌اند.

در همین حال یک آتش‌سوزی بزرگ دیگر در منطقه کاتالونیا در نهایت مهار شده و روند عملیات آتش‌نشانان در حال تثبیت در این منطقه است. هر چند در مورد بخش کوچکی از این آتش‌سوزی هم‌چنان نگرانی‌ها باقی است.

این آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای در سراسر اسپانیا به دلیل موج گرمای شدیدی است که سراسر اروپا را فرا گرفته و در برخی از نقاط اروپا از جمله فرانسه به بالاترین میزان خود رسیده است.

آژانس هواشناسی اسپانیا اعلام کرده است که دمای هوا در روز شنبه در بخش بزرگی از کشور بالای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بوده و احتمالا در نقاط مرکزی از جمله مادرید و جنوب کشور به ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در عین حال در قسمت شمال شرقی اسپانیا انتظار می‌رفت که دمای هوا به ۴۲ درجه سانتی‌گراد برسد.

بنا بر گزارش فیزدات ارگ، کارشناسان هواشناسی موج گرمای اوایل تابستان که از شمال آفریقا اروپا را درنوردیده مقصر تمام این اتفاقات دانسته‌اند اما هم‌چنین اعلام کرده‌اند که از فردا (یک‌شنبه) دمای هوا به تدریج کاهش خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین