کد خبر: ۵۹۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا خبر داد:

نامه آمریکا به ایران درباره کارمند FBI

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شان مک‌کورمک» سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد کشورش برای سومین بار از ایران خواسته است اطلاعاتی در مورد کارمند سابق FBI که حدود یک ماه پیش در این کشور ناپدید شده را در اختیار مقامات واشنگتن قرار دهد. بنا به گفته وی امریکا منتظر پاسخ روشن ایران در این‌خصوص است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس شان مک‌کورمک گفت: وزارت خارجه امریکا یادداشت دیپلماتیک جدیدی را از طریق مقامات سوئیسی به تهران فرستاده و خواستار ارائه توضیحاتی درمورد رابرت لوینسون شده است، شهروند امریکایی که در سال 1998 از FBI بازنشسته شده و آخرین بار در جزیره کیش در ایران دیده شده است.

بنا به این گزارش ایران در پاسخ به دو درخواست قبلی آمریکا خواستار اطلاعات بیشتر در مورد ا ین شهروند آمریکایی شده بود. مقامات امریکایی نیز می‌گویند این اطلاعات را در اختیار ایران قرار داده‌اند. مک‌کورمک با اشاره به روند دیپلماتیک طی شده گفت:‌ مقامات امریکایی هنوز اطلاعات معتبری در مورد آقای لوینسون و آنچه برایش اتفاق افتاده بدست نیاورده‌اند.

وی افزود: اما براساس اطلاعاتی که تاکنون بدست آورده‌ایم، می‌دانیم که او در ایران است،‌ به همین خاطر پس از آنکه فرصت کافی در اختیار ایرانیها قرار دادیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهند از آن‌ها خواستیم جواب روشنی به ما بدهند.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس وزارت خارجه ایران هفته گذشته اعلام کرد مقامات این کشور پس از جستجوهای لازم نتوانسته‌اند جزئیات بیشتری در مورد این شهروند امریکایی بدست آورند.

همسر آقای لوینسون نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس خواستار رسیدگی به موضوع ناپدید شدن همسرش شد و گفت:‌هیچ دلیلی وجود ندارد که ایرانیها همسر مرا دستگیر کنند.

بنا به این گزارش موضوع ناپدید شدن لوینسون در جریان دستگیری پانزده نظامی انگلیسی از سوی ایران مطرح شد البته مقامات امریکایی مکررا اعلام کرده‌اند که این دو مساله کاملا متفاوت هستند و ارتباطی بین آن‌ها وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین