کد خبر: ۵۹۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۲
علی پروین:

غلام پیروانی را باید طلا گرفت

آفتاب‌‌نیوز : مثل اینكه این بار مشكلات تیم امید افزایش پیدا كرده است ...
بله، همان طور كه بارها هم گفتم بگوویچ پس از تمام تلاشی كه برای به دست آوردن بازیكنان لازم در این تیم انجام داد گرفتار شرایطی بحرانی شده كه این اوضاع اعصاب همه را خرد كرده است. 

علت این اتفاق را چه می‌دانید؟
الآن كه همه چیز به هم گره خورده چون فكری اساسی برای تیم امید صورت نگرفته و هر كاری هم كه انجام شده فقط مقطعی بوده به خیال اینكه یك ماه قبل از مسابقات می‌توان با برگزاری یك اردو تیم درست كرد. ضمن اینكه با این حال فدراسیون فوتبال هم در این امر یكی از عوامل این مشكل است و حقیقتا هیچ چیز در آن مشخص نیست. 

چطور؟
به طور مثال همین دیروز من‌ ِ علی پروین وقتی با آنجا تماس گرفتم كه بدانم نحوه سقوط 4 تیم از لیگ آزادگان به چه شكل است هیچ كس اطلاعی نداشت حال توقع داریم كه این فدراسیون برای امیدها برنامه‌ریزی كند؟! 

فكر نمی‌كنید باشگاه‌ها هم مقصرند؟
خیر، كورس مسابقات لیگ در روزهای آخر لیگ آن قدر حساس است كه باشگاهی نتواند از بازیكن خود كه بعضا نقش كلیدی را در تیمش بازی می‌كند بگذرد، به طور مثال همین غلام پیروانی مگر چند بازیكن اصلی دارد كه بیاید 3 تا از آنها را به تیم ملی امید بدهد یا فیروز كریمی كه الآن در كورس قهرمانی قرار گرفته و كوچك‌ترین اشتباهی می‌تواند برای تیمش به منزله خارج شدن از این رقابت باشد آیا می‌تواند دست به چنین ریسكی بزند؟ 

فكر می‌كنید بهترین راه حل برای كمك به تیم ملی در مقطع كنونی چیست؟
الآن كه تا حدود 60، 70 درصد اوت شده‌ایم اما برای این 30، 40 درصد باقیمانده باید حداقل به بگوویچ روحیه دهیم، چون شانس هم دخیل است و آقایان باید بدانند كه اگر مربی تیم روحیه مناسبی پیدا كند می‌تواند نتایجی بگیرد كه انشاء‌الله باعث فرجی در راه صعود شود والا در غیر این صورت همه چیز بدتر از قبل خراب خواهد شد. پس از آن هم باید حداقل شش ماه جلوتر چاره‌ای برای این رقابت‌ها اندیشیده شود نه اینكه مثل این بار همه چیز به روزهای آخر كشیده شود. 

در همین رابطه صحبت‌هایی از احتمال اخراج بگوویچ هم منتشر شد.
در شرایطی كه به وجود آمد این بدترین تصمیمی بود كه می‌توانست گرفته شود و بنده هم به محض شنیدن با آن مخالفت كردم. 

پرسپولیس هم مقابل فجر به تساوی رسید نظر شما در خصوص این بازی چیست؟
به عقیده من بازیكنان پرسپولیس بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های گل زیادی را هم روی دروازه حریف خلق كردند اما در آن سو غلام پیروانی هم عالی كار كرد و حقیقتا كار بزرگی با عده‌ای جوان كم‌تجربه انجام داد كه از عهده ما قدیمی‌ترها هم برنمی‌آید و باید به او تبریك گفت. 

حقیقتا پیروانی ید طولایی در نمایش‌های این چنینی دارد.
باور كنید باید پاهای این شاغلام را طلا گرفت كه با وجود تنگناهای مالی و بودجه‌ای كه در طول سال به 500 میلیون هم نمی‌رسد یك تیم میلیاردی را اینطور متوقف می‌كند. 

اشتباهات داوری در این بازی همه را كلافه كرده بود، به عقیده شما این اشتباهات عمدی بود؟!
خدا كند كه عمدی نبوده باشد، دیروز به نظر می‌رسید داور در كل، بازی از دستش درآمد و با نگرفتن چند پنالتی صددرصد و اعلام یك پنالتی مشكوك، اشتباهات فاحشی را انجام داد كه باید رفت و علت آن را فهمید. 

شما درخصوص تحولات اخیر هیأت مدیره پرسپولیس و خبرهایی كه هر روز از رفتن انصاری‌فرد خبر می‌دهند، نظری ندارید؟
خب بنده تحولات هیأت مدیره پرسپولیس را فقط از طریق روزنامه‌ها خبردار می‌شوم اما حذف كردن انصاری‌فرد در شرایط كنونی به عقیده من اشتباه است كما اینكه او با جیب خالی پرسپولیس را گردانیده و تلاش‌های او قابل تحسین است. 

بگذریم، بحث خرید تیمشان به كجا انجامید؟
همچنان به دنبال امتیاز یك تیم دسته دومی هستیم اما هنوز موفق به خریداری آن نشده‌ایم ولی باز هم به تلاش خود ادامه می‌دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین