کد خبر: ۵۹۷۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴

ضرورت تعامل رییس‌جمهور با مدیران بانکی

مدیران نظام بانکی می گویند این رسم است که بانکداران در هر دولتی رئیس جمهور را ببینند و مشکلات خود را رو در رو با او در میان بگذارند ؛ دیداری که پس از گذشت 6 سال هنوز با حسن روحانی محقق نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید ناصر موسوی لارگانی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات مداوم بین رئیس جمهور و مدیران بانکی معتقد است: با برگزاری این جلسات دولت در جریان مسائل و مشکلات سیستم بانکی در کشور قرار می گیرد.

وی افزود: برای بهبود شرایط فعلی بانک‌های کشور به منظور برآورده کردن نیازهای اقتصادی مردم، این نشست می تواند کمک های زیادی کرده و راهکارهای تازه ای پیش روی بانک ها قرار دهد.

موسوی لارگانی، راهکارهای بهبود این شرایط را مورد اشاره قرار داد و افزود: اولین اقدامی که باید مدنظر قرار گیرد نوسازی و اصلاح ساختار بانکها است تا با رویکردی جدید بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. به نظر می‌رسد داشتن انتظارات منطقی و تخصصی از بانک‌ها در شرایطی باید مطرح شود که با شناسایی چالش‌های موجود، راهکارهای لازم را برای اصلاح وضعیت بانک‌ها ارائه و پیاده‌سازی کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در ادامه یکی از وظایف مهم بانک‌ها در این شرایط را مدیریت نقدینگی عنوان کرد و افزود: یکی از موضوعات مهمی که حتی به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا به آن اشاره شد ضرورت ساماندهی نظام بانکی است. در کنار اقداماتی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در این زمینه آغاز کرده‌اند مدیران بانک‌ها نیز برای تغییر این شرایط باید با تمام توان خود به میدان آمده و در حوزه میدانی و مباحث نظری و تخصصی راهکار ارائه کنند.

موسوی لارگانی، به موضوعات مهم در دست اقدام این کمیسیون اشاره و خاطر نشان کرد: اصلاح قانون بانک مرکزی با توجه به شرایط اقتصادی موضوع مهمی است که در دستور کار کمیسیون قرار دارد. بررسی‌های لازم در این رابطه انجام شده و در آینده تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، وی در ادامه اولویت دوم را در این خصوص بازنگری و اصلاح قانون بانکداری عنوان کرد و افزود: امیدواریم مجموع این اقدامات مسیر حرکت بانک‌ها را هموار کرده و اصلاح ساختار بانک‌ها را به دنبال داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین