کد خبر: ۵۹۷۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶

جزییات حملات گسترده به ناهیان از منکر در نیشابور/ رئیس پلیس: ۱۶ مورد حمله مشابه داشتیم

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: اکنون حداقل ۱۵ تا ۱۶ مورد از این گونه موارد البته نه در اندازه این اتفاق، افتاده است که همه آن‌ها را به این ریزی شاید فرمانده انتظامی ورود نکند، اما اکنون به این مرحله رسیده است که وظیفه است خدمت برسیم تا حداقل از نزدیک واقعیت برایمان روشن شود.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشت: حسین دهقان‌پور با حضور در منزل خانواده آمرین به معروف و ناهیان از منکر که هفته پیش مورد حمله قرار گرفته بودند از آن‌ها دلجویی کرد.

فرمانده انتظامی نیشابور در این دیدار گفت: یکی از مصادیق حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر این بود که دیداری را با شما داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به رئیس کلانتری ۱۳ را تأکید کرده بودم که به نمایندگی از من تشریف بیاورند چون عصر جمعه والده‌ام حال نامساعدی داشت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، بنابراین از شهرستان رفتم و عصر دیروز برگشتم.
دهقان‌پور تأکید کرد: امروز حضور ما در اینجا وظیفه است و به‌دلیل تأخیر حضور عذرخواهی می‌کنم و اما عذر من را به‌دلیل حضور در شهرستان موجه بدانید.

فرمانده انتظامی نیشابور افزود: به معاونت اجتماعی گفتم که بابت بیانیه که در تریبون نماز جمعه پخش شد هیچ موضع‌گیری نکنیم، دقیقه اول گفتم که این بیانیه علیه پلیس نیست بلکه مطالباتی به‌حق است و باید انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اما گلایه داشتیم که اگر تأخیری از اکیپ گشت پلیس بوده است، فرآیند رسیدگی تریبون نماز جمعه نیست، من و واحدهای نظارتی هستیم و اگر با من تماسی گرفته می‌شد حتماً برخورد و رسیدگی می‌کردم و قطعاً به این شکل و شمایل در فضا نمی‌پیچید و افکار عمومی مطمئناً این‌گونه مشوش نمی‌شد.

دهقان‌پور با اشاره به ماجرا گفت: بعد از اینکه مشاهدات، گزارش پلیس و مشاهدات محلی دیده شد، مقرون به صحت است و باید با هماهنگی منتشر شود، اگر از لحظه اول قضیه را می‌فهمیدیم دیگر مسیر را منحرف نمی‌رفتیم، اگر از بچه‌های انقلابی و بسیجی حمایت نکنیم از چه کسی باید حمایت کرد؟ مگر من چه کسی هستم؟ من اگر افتخار و مقبولیتی دارم به‌خاطر وصل بودن با بسیج است، اگر لایق باشم افتخار می‌کنم که بسیجی‌ام، قبل از اینکه نیروی انتظامی باشم، ۳۱ سال پیش بسیجی بوده‌ام، بعد از آن پاسدار شدم و بعد به نیروی انتظامی پیوستم.

عضو شورای تأمین نیشابور تأکید کرد: این انقلاب و ارزش‌ها را با همین بسیجی‌ها توانستیم زنده نگهداریم و حفظ کنیم و باید از این موضوع حمایت کنیم اما برداشت‌ها به‌گونه‌ای بود که شاید پلیس کوتاهی کرده و ما در موضع‌گیری در دفاع از پلیس و از بین رفتن حق پلیس بودیم.

شواهد تازه از حمله فرد هنجارشکن به ناهی از منکر

وی با اشاره به بیانیه‌ای که از طرف نیروی انتظامی منتشر شد، افزود: موضعی که گرفته شد به‌خاطر بیانیه در نماز جمعه بود که دلایل درگیری را تأخیر پلیس اعلام می‌کند، ما فکر می‌کردیم که این‌ها درگیر شده‌اند و بعد تماس گرفته‌اند اما امروز فیلم دوربین مداربسته منزل را که دیدیم متوجه شدم که قبل از شروع ماجرا یک تماسی‌هایی با پلیس گرفته‌ شده و هم‌زمان که اعضای خانواده با هم در حال صحبت هستند طرف حمله می‌کند، این را وظیفه دارم به دادستان، قاضی پرونده و رئیس دادگستری بگویم و پیگیری کنم.

دهقان‌پور خاطرنشان کرد: قطعاً تحقیقات پلیسی و صورت‌جلسه محکمه‌پسندتر از صورت جلسات محلی و بیانات شهود است و بنابراین وظیفه داریم این حمایت را بکنیم.

اگر امروز از شما حمایت نشود قطعاً فردا به ما تعرض می‌شوند

فرمانده انتظامی نیشابور تأکید کرد: مطمئن باشید این حمایت وظیفه مجموعه انتظامی است، اگرچه ما در این مسیر که قرار گرفته‌ایم ترک سرکرده‌ایم و گاهی توهین و ضرب و شتم می‌شویم، اما اگر امروز شما مورد ضرب و شتم قرار بگیرید، فردا حتماً ما را با لباس در موضوع دیگری مورد تعرض و ضرب و شتم قرار می‌دهند و این ارزش‌ها را پایمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس در بعضی مواقع مورد هجمه قرار می‌گیرد، تأکید کرد: همان طور که در بسیاری از صحنه‌ها به پلیس اهانت شده و فحش شنیده است اما باید آستانه تحمل را بالا برد.

دهقان‌پور گفت: حتی اگر یک فرد عادی به‌عنوان آمربه‌معروف و ناهی از منکر موضوعی را مطرح کند باید دست به دست هم دهیم و از آن موضع حمایت کنیم، مطمئن باشید این حمایت را و آنچه که از دستمان برمی‌آید وظیفه می‌دانیم و انجام می‌دهیم.

دستورات سه‌گانه فرمانده انتظامی نیشابور

فرمانده انتظامی نیشابور ادامه داد: از بابت این مطالبی که در بیانیه نیروی انتظامی مطرح شده است به معاونت اجتماعی گفتم که اولاً سریع در رسانه‌ها مطرح شود که فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور شخصاً به‌همراه نماینده ولی‌فقیه، جانشین و مسؤول حفاظت به دیدار آمربه‌معروف و ناهی از منکر بر اساس وظیفه شرعی و قانونی آمده‌اند.

وی با اشاره به دستور دوم خود تأکید کرد: فرمانده انتظامی شهرستان تأکید به حمایت از امربه‌معروف و ناهی از منکر دارد و تأکید پیگیری سریع و قاطع پرونده جهت رسیدگی به شکایت بزرگواران را دارند.

بیانیه جمع‌بندی و تکمیلی نیروی انتظامی به‌زودی منتشر می‌شود

دهقان‌پور تصریح کرد: سوم اینکه بیانیه تجمیع شده و مقرون به صحت بر اساس تحقیقات نوشته و در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر کنند و اعلام کنند که آمرین به معروف و ناهیان از منکر در حمایت نیروی انتظامی، دستگاه قضا، بسیج و مردم هستند و خواهند بود.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: مطمئن باشید از اینجا که بروم به دادستان و رئیس دادگستری تماس می‌گیرم و برداشت‌های خودم را به اطلاع آن‌ها می‌رسانم و تأکید می‌کنم که به پرونده سریع‌تر رسیدگی کنند.

وجود ۱۵ پرونده امربه‌معروف و نهی از منکر در نیشابور

وی ادامه داد: برداشت جامعه همین است که افرادی مانند شما بدون توقع برای نظام و انقلاب کار می‌کنند و در خط مقدم هستند اگر در جایی مورد بی‌مهری مسؤولان قرار بگیرند دلشان می‌شکند، دل شما شکسته است، حق دارید، ما از دل‌شکسته شما عذرخواهی می‌کنیم ولی قطعاً مطمئن باشید که هیچ موضع‌گیری برای شخص شما کسی نگرفته است.

دهقان‌پور با اشاره به اینکه شما وظیفه‌ای را انجام داده‌اید و وظیفه ما حمایت است، بیان کرد: اگر تا اکنون کوتاهی شده از عدم شناخت و عدم اطلاعات کافی از مسائل بوده است.

فرمانده انتظامی نیشابور تأکید کرد: اکنون حداقل ۱۵ تا ۱۶ مورد از این گونه موارد البته نه در اندازه این اتفاق، افتاده است که همه آن‌ها را به این ریزی شاید فرمانده انتظامی ورود نکند، اما اکنون به این مرحله رسیده است که وظیفه است خدمت برسیم تا حداقل از نزدیک واقعیت برایمان روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: آمده‌ایم خدمت شما تا این اتفاق نیفتد که فکر کنند می‌توانند به بسیج تعرض کنند، وقتی ما یکی هستیم نباید بگذاریم بین ما به‌عنوان نیروی انتظامی و بسیج تفرقه ایجاد شود تا برخی رسانه‌ها سوءاستفاده کنند.

دهقان‌پور تأکید کرد: بچه‌های بسیج موتور محرکه، جلو برنده و خط مقدم انتظامی هستند و این رویکردمان است، بسیج جلودار است.

فرمانده انتظامی نیشابور با بیان اینکه امیدواریم با همبستگی و تعامل، همراهی ما بیش از گذشته شود، تأکید کرد: حتماً دادستان شهرستان نیز موضع حمایتی از امربه‌معروف و ناهی از منکر می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
2
چه داستانی ایجاد کرده اید؟
مردم را به جام هم انداخته اید چرا؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین