کد خبر: ۵۹۷۵۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

گران شدن نان خودسرانه است؛ نانوایی‌ها گرانفروشی نکنند

کلامی گفت: نانوایی‌ها از افزایش خودسرانه قیمت نان که غذای مهمی در سبد خانوار محسوب می‌شود خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت محمدرضا کلامی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تصمیمی درباره قیمت نان گرفته نشده است گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد نانوایی‌های کشور آرد را بر پایه گندم ۶۶۵ تومانی دریافت می‌کنند و ۲۰ درصد نانوایی‌ها که با نام آزادپز فعالیت می‌کنند نیز آرد را بر پایه گندم ۹۰۰ تومانی تحویل می‌گیرند.

وی درباره دلایل اطلاق عنوان آزادپز به این دسته از نانوایی‌ها نیز گفت: در سال ۱۳۹۳، قیمت ۹۰۰ تومان برای گندم نانوایی‌ها با قیمت آزاد آن برابری داشت از این رو عنوان آزادپز به این دسته از نانوایی‌ها اطلاق شد، اما امروز دولت با هدف حمایت از گندمکاران، گندم را به قیمت تضمینی ۱۷۰۰ تومان خریداری می‌کند، در نتیجه قیمت ۹۰۰ تومانی گندم برای برخی نانوایی‌ها نیز مشمول یارانه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بررسی آنالیز هزینه‌های ناشی از مولفه‌های مرتبط با نان نظیر قیمت گندم و آرد، دستمزد و سایر موارد در کمیته‌ها در حال بررسی است.

کلامی افزود: با این وصف به دلیل تحویل آرد یارانه ای، چه به نانوایی‌های آزادپز و چه به نانوایی‌های دولتی، قیمت نان در هر ۲ مورد مشمول قیمت گذاری است و افزایش قیمت آن در شرایط کنونی منع قانونی دارد.

وی در پایان از تمامی فعالان این حوزه و نانوایی‌ها خواست از افزایش خودسرانه قیمت نان که غذای مهمی در سبد خانوار محسوب می‌شود خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
0
یک زمانی هیچ نانوایی حق تعطیل کردن نانوایی را نداشت اگر این کار را می کرد امروز نان هرجور دلشان بخواهد می پزند و میفروشند و هر زمان هم دلشان بخواهد تعطیل میکنند در ضمن این وضعیت برای تمام صنوف نیز میباشد اب از سرچشمه خراب است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
انصاف نیست پنج ساله که قیمت هیچ تغییر ی نکرده قیمت مایه گاز کارگر برق خرجی زندگی ،، همه چهار برابر شده نانوای بد بخت صبح اول وقت میره کنار تنور داغ برای این که فقط بتونه شکمشو سیر کنه،به خدا قسم این بی عدالتی ها بی جواب نمی مونه،،،.....،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین