کد خبر: ۵۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

جزئیات تازه از دستگیری فروشنده و خریدار نوزاد

با توجه به مرموز‌بودن این پرونده، مرد جوان به نام فریدون و مرد دیگری که همراه او بود دستگیر شدند و در تحقیقات مشخص شد فریدون با پرداخت هفت میلیون تومان به مرد غریبه قصد خرید بچه را داشته است.
جزئیات تازه از دستگیری فروشنده و خریدار نوزاد
آفتاب‌‌نیوز :

خریدار و فروشنده نوزاد یک مادر معتاد در بیمارستانی در جنوب تهران دستگیر شدند.

اواخر هفته گذشته زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران زایمان کرد و این در حالی بود که هیچ‌یک از اعضای خانواده زن جوان به بیمارستان نرفته بودند.

فرزند این زن به‌خاطر اعتیاد مادرش در شرایط سختی بود، به‌همین‌دلیل به قسمت مراقبت‌های ویژه منتقل شد. در این حین مردی با دردست‌داشتن دفترچه بیمه برای پرداخت هزینه‌ها و کار‌های ترخیص نوزاد به بیمارستان مراجعه کرد.

کارمندان بخش اداری بیمارستان متوجه شدند دفترچه بیمه جعل شده است. با اعلام این خبر مشخص شد مادر بچه از بیمارستان خارج شده و مرد جوان با جعل و جایگزین‌کردن عکس مادر بچه به‌جای صاحب دفترچه قصد داشته کار‌های ترخیص نوزاد را انجام دهد.

با توجه به مرموز‌بودن این پرونده، مرد جوان به نام فریدون و مرد دیگری که همراه او بود دستگیر شدند و در تحقیقات مشخص شد فریدون با پرداخت هفت میلیون تومان به مرد غریبه قصد خرید بچه را داشته است.

در تحقیقات مشخص شد فریدون به‌واسطه یک زن دیگر با مرد غریبه آشنا شده و با اطلاع از فروش بچه از سوی مادر معتاد قصد خرید نوزاد را داشته است. درحال‌حاضر تحقیقات برای دستگیری مادر بچه و زن جوان که به‌عنوان واسطه در این پرونده نقش داشت ادامه دارد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در ماجرایی دیگر ساعت ۲۲ روز چهارم تیر عوامل حراست یکی از بیمارستان‌های پایتخت با مراجعه به مأموران انتظامی بیمارستان اعلام کردند پدر و مادری مدعی‌اند نوزاد آن‌ها یکم تیر به دنیا آمده، اما عوامل حراست احتمال می‌دهند که این افراد پدر و مادر واقعی نوزاد نباشند. مأموران انتظامی بیمارستان با اطلاع از این ماجرا، بررسی‌های اولیه خود را آغاز کردند و در گام نخست تحقیقات با حضور در بخش مراقبت‌های ویژه از نوزادان نارس متوجه شدند نوزاد دختری به صورت نارس و در هفته ۳۴ بارداری به دنیا آمده است.

مأموران در گام بعدی تحقیقات سراغ زن و شوهر جوانی که مدعی بودند والدین این نوزاد هستند، رفتند و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که نوزاد متعلق به این زن و شوهر نیست.

این زن و شوهر ۳۲ و ۳۱ ساله شهرستانی در جریان تحقیقات به مأموران توضیح دادند ۱۰ سال پیش ازدواج کرده‌اند، اما صاحب فرزند نمی‌شدند.

مرد جوان به مأموران گفت: به‌واسطه یکی از دوستانم در شهرستان با زنی ۳۸ ساله آشنا شدیم که مدعی بود می‌تواند نوزادی را برایمان بخرد. با این زن در تهران قرار گذاشتیم و او گفت: خانواده‌ای را می‌شناسد که می‌خواهند فرزندشان را پس از زایمان بفروشند. این زن مدعی شد که نوزاد پس از زایمان به ما تحویل داده می‌شود و ثبت مشخصاتش در شناسنامه ما صورت می‌گیرد. این مرد جوان ادامه داد: خانم میان‌سال گفت که در قبال دریافت ۴۸ میلیون تومان، این کار را انجام می‌دهد که ما ابتدا یک میلیون تومان نقدی و سپس پنج میلیون تومان برای او کارت‌به‌کارت کردیم و قرار شد مابقی مبلغ را نیز پس از تحویل فرزند تسویه کنیم.

مأموران در گام بعدی مادر نوزاد و رابط را به بیمارستان کشاندند و آن‌ها را بازداشت کردند.

بررسی‌ها نشان داد قرار بود ۱۵ میلیون تومان از مبلغ ۴۸ میلیون تومان به پدر و مادر نوزاد تعلق بگیرد و مابقی پول نیز به دست زن رابط برسد.

بنا بر این گزارش، درحال‌حاضر تحقیقات درباره این دو پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین