کد خبر: ۵۹۷۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

آمریکایی‌ها دیگر مثل قبل به آمریکایی بودنشان افتخار نمی‌کنند

یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه گالوپ آمریکا نشان داد، افتخار کردن مردم این کشور به آمریکایی بودنشان از زمانی که این موسسه شروع به انجام نظرسنجی در این زمینه در سال ۲۰۰۱ کرده به کمترین میزانی که تا کنون ثبت شده، رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه هیل، بر اساسی این نظرسنجی، کمتر از نیمی از بزرگسالان شرکت کننده در نظرسنجی گفته‌اند که "به شدت" به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنند.

در عین حال در نظرسنجی جدید هفتاد درصد بزرگسالان آمریکایی گفتند که به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنند اما نظرسنجی سال ۲۰۱۹ دومین نظرسنجی سالانه متوالی بوده که در آن کمتر از نیمی از آمریکایی ها – این بار ۴۵ درصد – گفته‌اند که "به شدت" به آمریکایی بودنشان افتخار می‌کنند.

بالاترین درصدی که این نظرسنجی در این دسته ثبت کرد مربوط به نظرسنجی سال ۲۰۰۳ است که در فاصله کمی بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اتفاق افتاد و در آن نزدیک به ۷۰ درصد آمریکایی‌ها گزینه "به شدت به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنم" را انتخاب کردند.

در این نظرسنجی جدید "افتخار شدید به آمریکایی بودن" در میان پاسخگویان دموکرات به کمترین میزان خود رسیده است.

تنها ۲۲ درصد از پاسخگویان دموکرات "به شدت" به آمریکایی بودن خود افتخار کردند و این نصف میزان ثبت شده قبل از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ است.

در میان پاسخگویان جمهوری‌خواه نیز این میزان معادل ۷۶ درصد بوده که ۱۰ درصد کمتر از بالاترین رکورد میان این دسته مربوط به سال ۲۰۰۳ است. با این حال به گفته موسسه گالوپ "افتخار شدید به آمریکایی بودن" در میان جمهوری‌خواهان هرگز به کمتر از ۶۸ درصد نرسیده است حتی زمانی که باراک اوبامای دموکرات رئیس جمهور آمریکا بود.

۴۱ درصد از پاسخگویان مستقل نیز در این نظرسنجی جدید "به شدت" به آمریکایی بودنشان افتخار کردند که رکورد جدیدی در کاهش در میان مستقل ها نشان داده است. به گفته مسئولان این شرکت نظرسنجی، "مستقلها" معمولا سابقه این را دارند که کمتر از جمهوری‌خواهان به آمریکایی بودنشان افتخار کنند.

نظرسنجی امسال موسسه گالوپ در عین حال حاوی پرسشی بود مبنی بر این که کدام جوانب جامعه آمریکا بیشتر از همه باعث میشود که مردم به آمریکایی بودنشان افتخار کنند.

اکثریت قاطع در این نظرسنجی گزینه های "دستاوردهای علمی"،"ارتش آمریکا" و "فرهنگ و هنر آمریکا" را انتخاب کردند.

همچنین بعد از این گزینه ها نیز گزینه های "اقتصاد"، "دستاوردهای ورزشی" و "تنوع در نژاد،‌ پیش‌زمینه قومی و مذهب" از سوی پاسخگویان به عنوان این جوانب انتخاب شدند.

تنها ۳۲ درصد پاسخگویان گفتند که "به نظام سیاسی آمریکا افتخار می‌کنند". همچنین تنها ۳۷ درصد گفتند که "به نظام بهداشت و درمان و رفاه آمریکا افتخار می‌کنند".

این نظرسنجی گالوپ با پرسش از ۱۰۱۵ آمریکایی بزرگسال به صورت تصادفی و در بازه زمانی ۳-۱۶ ژوئن صورت گرفته و حاشیه خطای آن ۴ درصد بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین