کد خبر: ۵۹۷۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

آیا تلویزیون نمی‌داند که رسانه رسمی جمهوری اسلامی است؟

آقای تلویزیون! شما نزد دولت‎های خارجی به عنوان رسانه رسمی جمهوری اسلامی شناخته می شوید و هر نظری را که در شبکه‌های شما مطرح می‌ شود به عنوان نظر حاکمیت تلقی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

برنامه صبحگاهی « سلام ،صبح‌به‌خیر» در شبکه سوم سیما تصاویری از کشتی سالینا را منتشر کرد که این کشتی را در حال دور زدن تحریم‌ های نفتی ایران نشان می دهد!

انتشار این تصاویر با واکنش‌های زیادی در داخل کشور روبرو شد و حتی برخی از رسانه‌ها نوشتند تلویزیون، اطلاعات محرمانه فروش نفت ایران را در اختیار غیر قرار داده است.

این برنامه اما در واکنش به این اعتراض‌ها اعلام کرد پیش از تلویزیون، برخی از رسانه‌های خارجی و داخلی و مشخصا فایننشال تایمز به این موضوع اشاره کرده بودند. مجری این برنامه اعلام کرد رسانه‌های داخلی ایران با گیر دادن به تلویزیون، به رسانه‌های خارجی برای تخریب جمهوری اسلامی کُد داده اند. او در ادامه گفت چرا دیگر رسانه‌های داخلی حق پخش این اطلاعات را دارند اما تلویزیون این حق را ندارد؟

صداوسیمایی که خودش را به خواب زده!

تشخیص اینکه تلویزیون عملی خلاف امنیت ملی انجام داده است یا نه البته بر عهده شورای عالی امنیت ملی است و دبیرخانه آن که به قاعده باید حساسیت نشان دهد اما در این نوشتار می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که چرا تلویزیون ایران خود را با رسانه‌های غیر حاکمیتی و غیر دولتی مقایسه می‌کند؟

آقای تلویزیون! شما در نزد دولت‎های خارجی به عنوان رسانه رسمی جمهوری اسلامی شناخته می شوید و چه بسا نتوانند باور کنند تلویزیون غیر خصوصی مشهور به دولتی در عین حال ضد دولت هم هست و اگر هم ضد دولت نباشد برای دولت تره خرد نمی کند!

باید به این مدیران گفت هر نظری را که در شبکه‌های شما مطرح می‌شود به عنوان نظر حاکمیت تلقی می‌ کنند.

خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها هرچه بنویسند به عنوان نظر نظام معرفی نمی‌شود، البته این معنا شامل کیهان، اطلاعات و روزنامه ایران نمی‌شود.

روزنامه ایران به عنوان ارگان دولت جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود. مدیر مسوول دو روزنامه اطلاعات و کیهان نیز از سوی مقام معظم رهبری منصوب می‌شوند. به واسطه این انتساب، دولت‎‌های‌خارجی اظهارنظرهای این روزنامه را به پای نظام می‌نویسند.

بگذارید مثالی برای شما بزنم. دو روحانی در مورد یک موضوع مثلا «کنسرت» اعلام نظر می‌کنند. یکی از آنها امام جماعت یک مسجد است و دیگری امام جمعه یک شهر. موضعی که مورد توجه همه از جمله رسانه‌ها قرار می‌گیرد نظر امام جمعه است چون او نماینده حاکمیت در شهر یا استان است.

اگر این خبر در یک رزونامه منتشر می‌شد، رسانه‌های خارجی می‌گفتند ادعای یک رسانه در ایران در مورد فروش نفت ولی حالا می‌گویند و می‌نویسند که ادعای ایران در مورد فروش نفت به چین با وجود تحریم آمریکا.

مسئله همین است که تلویزیون خود را ملی نمی‌داند و همانطور که بسیاری می‌گویند، صداوسیمای ایران میلی است تا ملی!

نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد این است که در سراسر جهان برنامه‌های صبحگاهی، برنامه‌های خانوادگی و تفریحی است و در آنها چندان به مسائل سیاسی پرداخته نمی‌شود و معلوم نیست چرا تلویزیون به ویژه شبکه سه و مدیر آن علاقه دارد به زندگی مردم رنگ سیاست بپاشد. شاید هم معلوم باشد و می خواهد ارگان یک جریان خاص سیاسی باشد؟

البته تلویزیون ایران سال‌هاست نشان داده است که علاقه‌ای به هم جهت شدن با نگاه بیشتر مردم ندارد و دوست دارد تنها دل عده‌ای را به دست بیاورد. این جعبه به آدمی می‌ماند که خودش را به خواب زده و دوست ندارد بیدار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
وقتی رسانه مثلاً ملی !!!!!!!! از درک این کمترین مطلب هم عاجزه!! و چنین ا.... بند رو به آب میده!!!!!!!!!!!!!!!!! باید هر چه زودتر کاسه کوزه اش رو جمع کنه و بره کشک شو بسابه و بودجه مملکت رو که در حقیقت بیت المال و حق ملت هست به حراج و تاراج نذاره (البته بعد از تنبیه و تادیب بابت خطای مرتکب شده دانسته و ندانسته اش).
همیشه باید ارگان های حیاتی کشورها که اخبار آنها از خارج و داخل رصد میشود و همگان نظاره گر آن هستند!!!! بوسیله مومنین واقعی و در عین حال کاملاً باسواد و فهیم و کاردان هدایت و راهبری شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین