کد خبر: ۵۹۷۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

ابتکاری متفاوت برای مقابله با حاملگی دختران دانش‌آموز!+عکس

مسئولان یک مدرسه در کلمبیا برای مقابله با حاملگی دختران دانش آموز دست به ابتکاری متفاوت زده است.
ابتکاری متفاوت برای مقابله با حاملگی دختران دانش‌آموز!+عکس
آفتاب‌‌نیوز :

در این طرح که دانش آموزان دختر و پسر در آن به صورت داوطلبانه شرکت کردند مسئولان مدرسه ای در منطقه کالداس کلمبیا به هر یک از آنان یک عروسک دادند تا چند روز از آن نگهداری کند.

اما این تمام ماجرا نبود این عروسک رباتیک به وسیله یک نرم افزار که درون آن تعبیه شده بود توانایی گریه کردن با صدای بلند را داشت و همچنین هر چند ساعت یکبار درخواست غذا خوردن و تعویض پوشک می داد.

این نوزادان عروسکی طوری طراحی شده‌اند که نیاز به مراقبتی در حدود 11 ساعت داشته باشند. رفتار این عروسک ها شبیه به نوزادان دو ماهه است.

سختی‌هایی که این دانش آموزان در نگهداری از نوزاد عروسکی متحمل شده‌اند ظاهرا نتیجه داده است.

خوان کارلوس سانچز از مقامات بهداشت منطقه کالداس گفته است ما با این استراتژی توانستیم وقوع حاملگی نوجوانان را به مقدار قابل توجهی کاهش دهیم.

وی گفته است هنگامی که این برنامه در سال 2017 آغاز به کار کرد شمار دختران دانش آموز حامله شده که سن آنها 13 تا 19 ساله بود 168 نفر بود اما در سال گذشته این آمار به 141 نفر رسیده است.

این طرح از سوی والدین دانش آموزان نیز با استقبال خوبی همراه بوده است. حتی برخی از آنها که با آموزش مسائل جنسی در مدارس مخالف بوده اند پس از اینکه تغییر را در رفتار فرزندان خود دیده اند از این طرح استقبال کرده اند.

فقط دختران دانش آموز در این طرح مشارکت نکردند بلکه به پسران نیز این عروسک داده شد.

بنا بر گزارشات رسمی در کلمبیا یک پنجم نوزادان متولد شده در سال 2018 مادرانی 10 تا 19 ساله داشته‌اند.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین