کد خبر: ۵۹۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۴

کویت: سفر گیتس به ایران مربوط نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام امنیتی ارشد کویت با بیان اینکه موضع کشورش در مورد حل مسالمت آمیز مساله هسته‌ای ایران تغییری نکرده اعلام کرد سفر رابرت گیتس وزیر دفاع آمریكا به كویت هیچ ارتباطی با تحولات مربوط به مساله هسته‌ای ایران ندارد. این در حالی است که در آستانه سفر رابرت گیتس، جمعی از نمایندگان پارلمان كویت از دولت این كشور خواستند تا برای رویارویی با خطرات جنگ احتمالی بین آمریكا و ایران در منطقه آماده باشد.  

این مقام کویتی در مصاحبه با روزنامه اماراتی الخلیج گفت: موضع كویت در خصوص مساله هسته‌ای ایران هیچ تغییری نكرده است و این كشور از همه طرفها می‌خواهد این مشكل را از راه گفت‌وگو و به شکل مسالمت آمیز و نیز با پایبندی كامل به قطعنامه‌های بین المللی حل و فصل كنند.

وی افزود: از این رو سفر وزیر خارجه آمریکا به کویت در ارتباط با مساله هسته‌ای تهران نیست و ما از سیاستهای گذشته‌امان در این خصوص پیروی می کنیم.

اظهارات این مقام کویتی در حالی صورت می گیرد که یكی از مقامات ارشد نظامی آمریكا درباره سفر وزیر دفاع این كشور به خاورمیانه گفته بود، مهمترین هدف گیتس ممانعت از نفوذ رو به گسترش ایران در منطقه و کسب حمایت اعراب از اقدامات آمریکا در مورد مساله هسته‌ای تهران است. 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از این نظامی ناشناس آمریکائی گزارش داد گیتس در این سفر تلاش می‌کند حمایت اعراب خاورمیانه از دولت نوری‌المالکی در عراق را بدست آورد. 

همچنین مقابله با نفوذ ایران در میان شورشیان عراقی نیز از جمله اهداف وزیر دفاع امریکا در سفر به خاورمیانه است. بنا به گفته این مقام امریکایی بهترین راه برای مقابله با نفوذ ایران، مواجهه با رفتار ایران در عراق است. وی افزود: این سفر بر چگونگی شکل‌گیری یک اتحاد استراتژیک در منطقه متمرکز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین