کد خبر: ۵۹۷۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۲

افراد عصبانی در معرض ریسک بالای زوال حافظه قرار دارند

مطالعات نشان می دهد فشارهای عصبی، عصبانیت بیش از حد و پرخاشگری در سنین جوانی منجر به ضعف حافظه در کهنسالی می شود.
افراد عصبانی در معرض ریسک بالای زوال حافظه قرار دارند
آفتاب‌‌نیوز :

در این تحقیقات با بررسی رفتارهای جوانان پرخاشگر و عصبی مشخص شد که به طور خاص در دهه‌های بعدی زندگی این افراد مشکلاتی نظیر فراموشکاری در آنها بیشتر متجلی می‌شود.

پژوهشگران به منظور بررسی دقیق تأثیر پرخاشگری بر زوال حافظه به بررسی رفتار در افراد گوناگون و نگرش خصمانه در آنها پرداخته و در نتیجه مشخص شد که مهارت‌های فکری و حافظه در افراد پرخاشگر در بازه زمانی حدود ۲۵ سال بسیار پایین‌تر از افراد آرامتر است.

دکتر «جیم لنور» از آکادمی نورولوژی آمریکا در این باره می‌گوید: «ویژگی های شخصیتی در هر انسان متفاوت از دیگری است، اما چیزی که باید به خاطر بسپاریم این است که پرخاشگری، تندخویی و به طور کلی فشارهای عصبی، پیری زودرس عقلی و ناتوانی مغز در به خاطر سپردن موارد گوناگون را به همراه دارد.»

در این مطالعه، تیمی از محققین به بررسی و آزمایش ۳۱۲۶ نفر پرداختند. تجزیه و تحلیل رفتارهای عاطفی این افراد که همگی زیر ۲۵ سال سن داشتند به وسیله این گروه با در نظر گرفتن میزان استرس، حافظه و توانایی تفکر و در چهار گروه با سطح فشار و استرس گوناگون آغاز شد. در این پژوهش فرآیند عقلانی این افراد طی ۲۵ سال مورد بررسی قرار گرفت و در حدود سن ۵۰ سال توانایی‌های شناختی آنان مجدداً ارزیابی شد.

محققین برای فهم بهتر شخصیت افراد سوالاتی در خصوص عکس العمل های آنان به رفتارهای تحریک آمیز، عدم اعتماد به دیگران و احساسات منفی در روابط اجتماعی را مطرح کردند و در پایان از این افراد خواسته شد که لیستی از کلمات که شامل ۱۵ کلمه بود را به خاطر بسپارند.

در پایان این تیم پژوهشی عنوان کرد که تفاوت چشمگیری در توانایی به خاطر سپردن این مجموعه کلمات توسط چهار گروه یاد شده وجود داشت و نگرش خصمانه اثری مستقیم بر کاهش حافظه و اختلال در تفکر را به همراه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین