کد خبر: ۵۹۷۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
رئیس سازمان سنجش خبر داد

افزایش ظرفیت پذیرش در سه رشته پزشکی پرطرفدار/ اعلام نتیجه اولیه کنکور در دهه دوم مرداد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه بیش از ۷۳۰ هزار داوطلب در کنکور امسال پذیرفته خواهند شد، گفت: نتیجه اولیه این آزمون دهه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از آزمون سراسری سال ۹۸ که امروز در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، در سخنانی با تأکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها برای کنکور امسال هنوز نهایی نشده است، گفت: دانشگاه‌ها تا مردادماه سال جاری فرصت دارند ظرفیت‌های خود را برای پذیرش دانشجو به سازمان سنجش اعلام کنند اما به طور کلی ظرفیت پذیرش دانشجو در سه رشته پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است و حدوداً ۸۷۰۰ نفر دانشجو در این رشته‌ها پذیرش می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در سه رشته پزشکی فوق بدون احتساب دانشگاه آزاد اعلام می‌شود و هنوز ظرفیت این دانشگاه مشخص نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اختصاص سهمیه پذیرش به داوطلبان مناطق سیل زده نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه خود مصوبه‌ای را در رابطه با اختصاص پنج درصد سهمیه مازاد برای داوطلبان مناطق سیل زده تصویب کرد. بر این اساس در چهار شهر کشور شامل پلدختر، آق قلا، گمیشان و معمولان که در نتیجه سیل آسیب دیده‌اند حدود ۳۷۵۵ داوطلب کنکور داریم که طبق این مصوبه، سهمیه‌ای را به این گروه از داوطلبان اختصاص می‌دهیم.

دکتر خدایی خاطر نشان کرد: سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده در همان استان خودشان اختصاص خواهد یافت. در واقع برای شهرهای پلدختر و معمولان در دانشگاه‌های لرستان و برای گمیشان و آق قلا نیز در دانشگاه‌های استان گلستان تا ۵ درصد ظرفیت مازاد اختصاص خواهیم داد. البته چون این میزان ظرفیت براساس اعلام نیاز استانداری‌ها خواهد بود بنابراین رشته‌ها را خود استان مشخص می‌کند و مجدداً تأکید می‌کنم ظرفیت اختصاصی، مازاد بر سهمیه سابق اعمال خواهد شد.

دکتر خدایی یادآور شد: ما سال گذشته که استان کرمانشاه با زلزله درگیر شد سهمیه‌ای برای داوطلبان این استان اختصاص دادیم و سهمیه این مناطق زلزله زده در رشته‌های مورد نیاز اعلام شده از سوی استانداری حدود ۲۸۲ نفر ظرفیت در دوره‌های روزانه بود که برای رشته‌های مورد نیاز اختصاص یافت.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج کنکور امسال خاطر نشان کرد: نتایج اولیه کنکور ۹۸ دهه دوم مردادماه اعلام می‌شود و بعد از حدود دو روز داوطلبان اقدام به انتخاب رشته خواهند کرد و در نهایت نتیجه نهایی دهه سوم شهریورماه منتشر می‌شود.

دکتر خدایی تأکید کرد: کلید سوالات گروه‌های آزمایشی که آزمون آنها امروز برگزار شد نیز فردا جمعه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص ظرفیت پذیرش در کنکور امسال نیز گفت: سال گذشته حدوداً ۷۳۰ هزار ظرفیت در دانشگاه‌ها وجود داشت و امسال نیز همین اندازه ظرفیت خواهد بود و ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ نفری دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو با احتساب دانشگاه آزاد اعلام شده و دانشگاه آزاد حدود ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین