کد خبر: ۵۹۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

کلاهبردار اینترنتی با برداشت یک میلیارد ریال دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که از طریق کانال تلگرامی و تبلیغات برای جذب فالور طعمه های خود را برای خرید شارژ رایگان ترغیب کرده و از طریق بدافزارهای خاص اقدام به برداشت یک میلیارد ریال از حساب کاربران کرده بود خبر داد .
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمد اقبالی با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان البرز و اظهار شکایت مبنی بر دسترسی غیر مجاز به شبکه تلگرامی وی و فرزندش و برداشت غیر مجاز اطلاعات حساب آن ها بلافاصله موضوع تحت بررسی قرار گرفت .

وی افزود: بلافاصله تیمی از کارشناسان زبده پلیس فتا وارد عمل شده و با اقدامات فنی صورت گرفته بر روی گوشی شکات موفق شدند بدافزار مخربی را شناسایی کنند که هنگامی که کاربران قصد خرید شارژ رایگان را داشته اند، بدافزار مورد نظر از طریق نرم افزار خرید شارژ رایگان وارد گوشی تلفن همراه آن ها شده و به اطلاعات شان دسترسی پیدا کرده است.

سرهنگ اقبالی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی در نهایت شماره تلفنی که اطلاعات گوشی شاکی و فرزندش به آن ارسال می شد را شناسایی کردند که مشخص شد شماره متعلق به خانمی در یکی از استان های غربی کشور است و بر اساس آخرین بررسی ها در حال حاضر در اختیار پسرش قرار دارد.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهم به پلیس فتا دعوت و در تحقیق از وی ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و به دسترسی غیر مجاز و برداشت از حساب 30 نفر از شهروندان در سراسر کشور به میزان یک میلیارد ریال و تبدیل آن به ارز دیجیتال اعتراف کرد .

این مقام انتظامی در خصوص شیوه و شگرد متهم گفت : نامبرده ابتدا از طریق کانال های تلگرامی اقدام به تبلیغ برای افزایش فالور در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده و پس از متقاعد کردن کاربران به نصب بدافزار از طریق درگاه بانکی به اطلاعات حساب (cvv و رمز دوم و ...) آنها دسترسی یافته و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می کرد .

سرهنگ اقبالی با بیان این که متهم با قرار وثیقه 2 میلیاردی روانه زندان شد، تصریح کرد: تاکنون بیش از 15 نفر از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شده‌ و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان این که چنانچه افراد با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند از آنها خواست برای پیگیری شکایت خود به پلیس فتا استان البرز در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند .

سرهنگ اقبالی گفت: با توجه به فعالیت گسترده کلاهبرداران در فضای مجازی، کاربران از دانلود و نصب برنامه‌های کاربردی از منابع ناشناس و ارائه اطلاعات حساب از درگاه های ناشناس و غیر مجاز خودداری کنند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین