کد خبر: ۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۷

آخرین اخبار از پشت پرده انتخاب شهردار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزینه‌های احتمالی اصلاح‌طلبان برای تصدی شهرداری تهران به 3 نفر رسید. به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب پیش از این شنیده شده بود که دو تن از وزرای سید محمد خاتمی رییس جمهوری پبشین از سوی اصلاح‌طلبان شورای شهر سوم به عنوان گزینه‌های این طیف برای تصدی شهرداری تهران مطرح شده‌‌اند. این دو تن «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت و «حبیب الله بیطرف» وزیر نیرو دولت گذشته بودند. 

آخرین اخبار از اردوگاه اصلاح‌طلبان حاکی است که این گروه پس از رایزنی‌های متعدد گزینه اسحاق جهانگیری را مطرح کرده‌اند. گفته می‌شود شانس جهانگیری برای معرفی از سوی اصلاح‌طلبان از دو نفر دیگر بیشتر است. 

از سوی دیگر گفته می‌شود در جریان جذب برخی از اعضای ائتلاف طرفداران قالیباف توسط حامیان دولت در شورای شهر سوم تهران اخیراً «حمزه شکیب» با رییس جمهوری دیدار کرده است. وی چندی پیش به همراه حسن بیادی به عنوان عضو جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیش انتخاب شد. گفته می‌شود علاقه شخصی رییس جمهور به این اعضا باعث این انتصاب‌ها بوده است. 

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از برخی رایزنی‌ها میان حامیان دولت و اصلاح‌طلبان درباره انتخاب شهردار تهران است. طرفداران قالیباف هنوز درباره تشکیک در تداوم مدیریت وی در شهرداری تهران برای یک دوره چهار ساله دیگر هیچ واکنشی نشان نداده‌اند. اما بر اساس اخبار غیر رسمی هواداران قالیباف به صورت غیر رسانه‌ای تلاش‌‌های خود را برای خنثی سازی فعالیت‌های حامیان دولت آغاز کرده‌اند. 

منابع خبری موثق همچنین از تمایل برخی حامیان دولت به معرفی «محمد فروزنده» به عنوان شهردار مورد حمایت این تشکل سیاسی سخن می‌گویند. 

حساسیت تحولات پشت پرده شورای شهر سوم از زمانی تشدید شد که منابع خبری از «احتمال» گردش مثلث «بیادی، کاشانی و چمران» به سمت دولت خبر دادند. این اخبار با تاکید مهدی چمران بر این موضوع که «نیاز نیست که شهردار تهران حتما چهره‌ای ملی باشد» به شدت تقویت شد. گفته می‌شود مقامات دولت نهم تاکید کرده‌اند شهرداری محمد باقر قالیباف خط قرمز آنان محسوب می‌شود و به هیچ وجه به چنین چیزی رضایت نخواهند داد. همچنین گفته می‌شود که محمود احمدی‌نژاد خود شخصاً وارد رقابت‌های شورا شده و طی چند جلسه خصوصی، تلاش‌های مهمی را برای جذب حامیان قالیباف سازماندهی کرده است.

شورای شهر سوم تهران از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین