کد خبر: ۵۹۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۶

سارکوزی: آمریکا از روسیه بهتر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-رضارزمجو: کاندیدای راست‌گرا در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که رقابت شانه شانه‌ای با سگولن رویال نامزد حزب سوسیالیست برای جانشینی ژاک شیراک دارد می‌گوید که از نظر وی تجدید دوباره پیوندهای دیرپای دوستانه با ایالات متحده از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به حفظ روابط با روسیه برخوردار است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه نیکولای سارکوزی روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: «اگر می‌خواهید بدانید که از میان آمریکا و روسیه کدام کشور را ترجیح می‌دهم، با توجه به آن چیزی که در چچن از روسها دیدیم، می‌گویم آمریکا». 

سارکوزی با اشاره به تنش های چندسال گذشته در روابط پاریس و واشنگتن گفت که در صورت پیروزی در انتخابات رساندن سطح روابط به عالی‌ترین سطح برساند،«هرچند این حق همیشه برای فرانسه محفوظ خواهند ماند که از روش‌های نادرست انتقاد کرده و از آن‌ها فاصله بگیرد».

وی در ادامه با نادرست خواندن سیاست آمریکا در نپذیرفتن پیمان کیوتو و نیز انتقاد از اشتباهات این کشور در عراق پرداخت ولی در عین حال گفت: «ولی ما ارزش‌های مشترکی مانند دموکراسی داریم که پیوندهایمان را استوار می‌سازد».

گفتنی است سارکوزی رهبر حزب محافظه‌کار UMP فرانسه است. وی تا ماه مارس گذشته سمت وزیر کشور فرانسه را در اختیار داشت که بواسطه نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری از از این شغل استفعا داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین