کد خبر: ۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲

اولمرت: به سوریه حمله نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایهود المرت، نخست وزیر اسراییل می‌گوید هیچ طرحی برای حمله‌ احتمالی به سوریه وجود ندارد. اولمرت در جریان سخنرانی خود در کمیته دفاع و امور خارجه پارلمان اسراییل با تکذیب تمامی شایعات مبنی بر نگرانی دمشق از حمله قریب‌الوقوع اسراییل، گفت: ما هیچ قصدی برای حمله به سوریه نداریم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر اسراییل به این نکته نیز اشاره کرد که به باور مقامات اطلاعاتی اسراییل، سوریه نیروهایش را به دلیل هراس از حمله احتمالی اسراییل، در مرزها مستقر کرده و به حال آماده‌باش درآورده است. 

اولمرت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که هیچ اطلاعی از طرح‌های آمریكا برای حمله به ایران ندارد. 

وی با اشاره به اینکه «آمریكا در حال بررسی برگزاری نشست 10 جانبه در خصوص صلح در خاورمیانه است»، گفت: آمریكا در حال بررسی نشستی با حضور 10 طرف شامل كمیته كاری چهار جانبه (آمریكا، اتحادیه‌ اروپا، روسیه و سازمان ملل) ، اسراییل، تشكیلات خودگردان، مصر، اردن، مراكش و عربستان است. در میان كشورهای ذكر شده عربستان هیچ رابطه‌ رسمی با اسراییل ندارد.
 
وی همچنین خبر سفر قریب‌الوقوع یك هیات از اتحادیه‌ عرب به منظور مباحثه در خصوص طرح صلح عربی را تایید کرده و گفت: چنین هیاتی احتمالا از اسراییل دیدن می‌كند. وی از آمادگی اسراییل برای گفت‌و‌گو در مورد این طرح خبر داد. 

سیاستمدار اسراییلی در ادامه با اشاره به اینکه نگران انتشار نتایج تحقیقات در مورد جنگ لبنان و رسوایی‌های مالی خود نیست، ادعا کرد «من فناناپذیر هستم! 35 سال است که در ساختار سیاسی اسراییل حضور دارم و از همه چیز جان سالم به در برده‌ام »
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین