کد خبر: ۵۹۸۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

ماجرای بازداشت ۵ ساعته عضو شورای شهر چه بود؟

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص بازداشت 5 ساعته‌اش در روز شنبه ۱۵ تیر توضیحاتی ارائه کرد.
ماجرای بازداشت ۵ ساعته عضو شورای شهر چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد حق‌شناس در حاشیه آغاز جلسه شورای شهر امروز در ارتباط با احضار و بازداشتش طی روز گذشته اظهار داشت: حدود 3 تا 4 هفته پیش تماس تلفنی با یک شماره چهار رقمی داشتم و از این طریق به من اعلام شد که از پلیس اخلاقی تماس گرفته‌‌اند و انتظار داشتند که فردای تماس به پلیس مراجعه کنم و من اعلام کردم که با دعوت تلفنی امکان حضور ندارم.

وی افزود: 26 خرداد یک احضاریه به دفتر من واصل شد که از طریق آن اعلام شده بود به عنوان متهم باید در دادسرا حضور یابم و اگر طی 5 روز حضور پیدا نکنم جلب خواهم شد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: پس از این مساله موضوع را به رئیس شورای شهر منتقل کردم و وی علت را جویا و مشخص شد مساله مربوط به پست اینستاگرامی بنده است که شب بیست و سوم شب ماه رمضان آن را منتشر کرده بودم. من یک کلیپ صوتی با عکس خانم لیلا تهرانچیان که یکی از هنرمندان و خوانندگان با سابقه در حوزه موسیقی سنتی را منشتر کرد. در این کلیپ این خانم قرائت آیه 7 و 8 سوره آل عمران را که در ادبیات عرفانی به ربنا مشهور است اجرا کرده بود.

حق‌شناس با بیان اینکه این کلیپ کمتر از یک دقیقه بود، گفت: سرانجام من به دادسرا مراجعه کردم و بازپرس اعلام کرد که تشویق مردم به فساد اتهام من است که این مساله با اعتراض بنده مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته به دادسرای ارشاد شعبه 2 بازرسی مراجعه کردم گفت: بازپرس به من اعلام کرد که بارگذاری صوت بانویی که حجاب شرعی و مجوز خوانندگی ندارد و عملا مردم را به فساد تشویق می‌کند اتهام شما است همچنین بیان داشتند که به دلیل مسئولیت من در کمیسیون فرهنگی چنین مساله‌ای نباید انجام می‌گرفت.

حق‌شناس گفت: بعد از این ماجرا وثیقه 200 میلیون تومانی برای من تعیین کردند و من این میزان وثیقه را نداشتم بستگانم هم که اعلام آمادگی کردند نپذیرفتم چرا که معتقد بودم پذیرفتن این مساله همراهی با ادعای نادرست است و سرانجام حکم جلب من بازداشت شد.

وی خاطر نشان کرد: سرانجام من از ساعت 12:30 تا 5 بعدازظهر در دادسرای ارشاد کنار دیگر زندانیان که اتهام‌های متفاوتی داشتند بودم و ساعت 5 عصر سه تن از اعضا به دادسرا آمدند و تلاش کردند اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه آقایان خلیل‌آبادی،‌ نظری و رسولی در دادسرا حاضر شدند، گفت: پس از صحبت با بازپرس دوستان مصّر بودند که پست اینستاگرامی را بردارم و من گفتم اگر حکم قضایی انجام دهید پست را برمی‌دارم و سرانجام من پذیرفتم که این موضوع انجام گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای من خارج از باور بود که این موضوع را بپذیرم چرا که این موضوع در راستای تحقق نگاهم بود و حتی راضی بودم که به بازداشتگاه تهران بزرگ منتقل شوم ولی به جهت اینکه امکان سوء تفاهم داشت و اصرار همکاران نیز ایجاد شد متن مورد نظر را برداشتم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
5
1
حقت بود که بازداشت بشوید کار شما قابل دفاع نیست
پاسخ ها
محمود
| France |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
فقط حق دزدی اموال ملت قابل دفاع است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین