کد خبر: ۵۹۸۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳

مامور قلابی برق دستگیر شد/ شگرد ویژه برای کلاهبرداری آسان

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری مرد جوانی که خود را مامور اداره برق به مالکان ساختمان های نیمه کاره شمال شهر تهران معرفی می کرد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در تشریح این خبر اظهار کرد: در اواسط خردادماه سال جاری پرونده ای با موضوع کلاهبرداری و جعل عنوان از شعبه ۱۳ دادیاری دادسرای ناحیه ۴ رسالت تهران برای شناسایی و دستگیری متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی که مرد میانسال بود پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی به کارآگاهان، عنوان کرد: اواخر سال ۹۷ در محدوده خیابان پاسداران در حال ساخت یک ساختمان ۵ طبقه بودم که فردی جوان، ۳۵ ساله به من مراجعه و خود را رضایی از کارکنان اداره برق منطقه معرفی کرد.

شاکی در ادامه اظهارات خود، گفت: این مرد جوان مدعی شد، می تواند برای ۲ کنتور موجود در ساختمان افزایش آمپر از اداره برق منطقه بگیرد و ۳ کنتور جدید درخواستی را در اسرع وقت تحویل و در محل نصب کند.

از آنجایی که وی لباس اداره برق به تن داشت و یکسری اوراق مربوط به اداره برق نیز در دستش بود، به ادعاهای وی اعتماد کردم و مبلغ ۵۰ میلیون تومان در چندین نوبت به حساب هایی که وی معرفی کرده بود و می گفت مربوط به همکارانم در اداره برق است، واریز کردم. پس از مدتی خبری از ایشان نشد تا اینکه به اداره برق منطقه پاسداران مراجعه کردم و گفتند کارمندی به نام رضایی نداریم و اوراق در اختیار شما نیز جعلی است که متوجه کلاهبرداری توسط وی شدم.

سرهنگ نثاری در خصوص نحوه دستگیری متهم، بیان کرد: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی، موفق شدند مخفیگاه متهم را در محدوده کیانشهر شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، کلاهبردار را در دهم تیرماه در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: حدوداً چند ماه است به این شیوه و شگرد کلاهبرداری می کنم و تاکنون موفق به کلاهبرداری از ۵ نفر جمعاً به مبلغ ۹۰ میلیون تومان شده ام.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی و شناسایی ۳ تن از مال باختگان، متهم با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین