کد خبر: ۵۹۸۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰

درباره فواید پیاده‌روی بیشتر بدانید

محققان می گویند پیاده روی حتی قادر است از تاثیر منفی قند موجود در تنقلات خطرناک را کاهش دهد.
درباره فواید پیاده‌روی بیشتر بدانید
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری جهان دوندگان، محققان علوم پزشکی در دانشگاه هاروارد آمریکا اعلام کردند روزانه یک ساعت پیاده روی از تاثیر ژن های مرتبط با چاقی در بدن می کاهد و فواید زیادی برای تندرستی انسان دارد.

محققان با بررسی بر روی 12 هزار نفر دریافتند ژن های مرتبط با چاقی در صورتی که فرد به پیاده روی روزانه عادت کند تاثیر کمتری بر بدن می گذارند و در واقع، پیاده روی قادر است تاثیر این ژن ها را کاهش دهد.

این محققان در همکاری با دانشمندان دانشگاه اکستر دریافتند 15 دقیقه پیاده روی در روز تاثیر شکلات های خورده شده را کاهش می دهد و حتی از تاثیر میزان زیاد شکلات که هنگام بروز استرس مبادرت به خوردن آن می کنیم نیز کم می کند.

محققان می گویند پیاده روی حتی قادر است از تاثیر منفی قند موجود در تنقلات خطرناک را کاهش دهد.

محققان می گویند پیاده روی خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش می دهد و پیاده روی به میزان هفت ساعت در هفته یا بیشتر به میزان 14 درصد این خطر را کم می کند. پیاده روی همچنین درد مفاصل را کاهش می دهد و از خطر ابتلا به آرتروز می کاهد. پیاده روی به میزان 5 تا 6 مایل در هفته (هشت تا ده کیلومتر) از شروع روند ابتلا به آرتروز جلوگیری می کند. پیاده روی در واقع از مفاصل حفاظت می کند؛ به خصوص از مفاصل مهم بدن یعنی زانو و لگن. پیاده روی همچنین دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند و در فصل سرما بدن را در برابر بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا حمایت می کند.

مطالعه بر روی یک هزار زن و مرد نشان داد آنهایی که روزانه دست کم 20 دقیقه پیاده روی می کند و این کار را پنج روز در هفته تکرار می کنند 43 درصد کمتر از دیگران در خطر ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند و در صورتی که بیمار شوند مدتی کوتاه علائم بیماری را نشان خواهند داد. در واقع محققان 5 مورد از فواید پیاده روی روزانه را برای تمام گروه های سنی بیان کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین