کد خبر: ۵۹۸۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه:

فقط آمریکا می‌تواند برجام را نجات دهد

رئیس کمیته روابط خارجی دوما در واکنش به گام دوم ایران در کاهش تعهداتش در برجام گفت توپ در زمین آمریکا است و فقط واشنگتن می‌تواند برجام را نجات دهد.
فقط آمریکا می‌تواند برجام را نجات دهد
آفتاب‌‌نیوز :

«کنستانتین کاساچیف» رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به گام دوم ایران در کاهش تعهداتش در برجام گفت توپ در زمین آمریکا است و فقط واشنگتن می‌تواند برجام را نجات دهد.

وی خواستار مشورتهای فوری بین المللی در زمینه خروج احتمالی ایران از برجام شد و گفت در این زمینه مشورتها بین ایران و روسیه نیز ضروری است.

وی همچنین تاکید کرد که «توپ در زمین آمریکا است و فقط واشنگتن می‌تواند توافق هسته‌ای را نجات دهد..»

کاساچیف به خبرگزاری اینترفکس گفت: اقدامات ایران برای خروج احتمالی از برجام در حال اثبات است.

دیروز همزمان به پایان یافتن مهلت 60 روزه ایران به کشورهای اروپایی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در کنار سخنگوی دولت و معاون سیاسی وزارت خارجه ایران گامهای کشورمان در زمیهه کاهش تعهدات برجامی را به دلیل عدم انجام تعهدات طرف اروپایی اعلام کردند.

در این نشست خبری، سیدعباس عراقچی گفت: ما در موعد 60 روز پایان گام اول کاهش تعهدات در برجام هستیم و از آنجا که خواسته های ما و فروش نفت قبل از برجام تحقق نیافته گام دوم را برمیداریم و در گام دوم نسبت به میزان و درصد غنی سازی.

عراقچی گفت: نامه ای از سوی ظریف به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته شده و ارسال می شود و به صراحت بندهایی که از برجام درباره عدم تعهد ما به غلظت اورانیوم و یک مهلت 60 روزه اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: روند کاهش تعهدات ایران در راستای حفظ برجام است و ممکن است این روند به خاتمه حضور ما در برجام منتهی شود.

وی در ادامه مهمترین بخش گام دوم ایران اعلام و بیان کرد که از ساعاتی دیگر سطح غنی سازی خود را به بالاتر از 3.67 درصد افزایش خواهیم داد.

طبق توافق هسته ای سال 2015 ایران ملزم بود سطح غنی سازی خود را زیر 3.67 درصد حفظ کند.

ایران پیش از این و در گام اول کاهش تعهدات نیز سقف 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده خود را افزایش داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین