کد خبر: ۵۹۸۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس در جبل‌الطارق یک نوع راهزنی دریایی است

هشدار وزیر دفاع به انگلیس درباره توقیف نفتکش: بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزیر دفاع گفت: توقیف نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی ارتش انگلیس در جبل‌الطارق این اقدام خلاف موازین بین‌المللی بوده و یک نوع راهزنی دریایی است و جمهوری اسلامی که همواره با راهزنی دریایی قاطعانه مبارزه کرده، این نوع راهزنی دریایی را تحمل نخواهد کرد و بی پاسخ نخواهد گذارد.
هشدار وزیر دفاع به انگلیس درباره توقیف نفتکش: بی‌پاسخ نمی‌ماند
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در ابتدای مراسم تحویل شناورهای کلاس حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی ناجا در بندرعباس با اشاره به نقش خطیر و حساس نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت اظهار داشت: ماموریت یگان مرزبانی دریایی جمهوری اسلامی به خصوص در حوزه مرزهای دریایی میهن اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تاکنون توانسته است با اقتدار، رسالت خود را در حراست از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تولید امنیت به مرحله اجرا گذاشته و هرگونه گزندی را با هوشمندی و هشیاری دفع نماید.

وزیر دفاع با اشاره به موقعیت حساس جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: ایران به دلیل موقعیت ژئوپلتیک خود با ۱۲ کشور دارای مرز آبی است و بر این اساس ضروری است تا یگان‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از قابلیت و توانمندی ویژه ای برای اجرای ماموریت‌های خطیر خود برخوردار باشد لذا بنابراین اساس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با تمام توان آماده است تا در راستای افزایش توان رزم نیروی انتظامی در حوزه دریایی، حفاظت و صیانت از آب‌های ایران اسلامی، یگان مرزبانی دریایی نیروی انتظامی را با بروزترین تجهیزات مجهز و تسلیح نماید.

هشدار وزیر دفاع به انگلیس درباره توقیف نفتکش: بی‌پاسخ نمی‌ماند

وی با بیان تلاش متخصصین صنعت دفاعی در ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح گفت: شناورهای گشتی با قابلیت جستجو و نجات کلاس حیدر با رعایت کامل استانداردهای بین المللی و متناسب با مأموریت‌های ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای حیاتی آبی ساخته و در اختیار این یگان مقتدر قرار گرفته است.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح قابلیت‌های این شناورهای گفت: شناورکلاس حیدرناوگان شناوری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هیدرو دینامیکی بالا، دارای ویژگی‌های تعادل و تحرک در فورس های بالا و دریای مواج؛ متناسب با قابلیت‌های مورد انتظار از شناورهای SAR به ویژه قابلیت Self-righting جهت حفظ تعادل و غرق نشدن شناور حتی در زوایای رول بالا (۱۸۰ درجه) ساخته شده و با مأموریت جستجو و نجات و نیز گشت و کنترل و بازرسی دریایی، مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت این شناور متناسب با نیاز دریابانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت کاملاً بومی طراحی و ساخته شده است گفت: شناور کلاس حیدر از سرعت، برد دریانوردی، قابلیت حرکت در موج، قابلیت زیست و همچنین ارتقاء ویژگی‌های رقابتی در مقایسه با شناورهای SAR موجود در دنیا برخوردار است.

وی تصریح کرد: ساخت این شناورها از سال ۱۳۹۶ آغاز، تکمیل و پس از انجام آزمایشات ساحل و دریا، مراسم الحاق این شناورها به دریابانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفته است.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با اشاره به توانمندی صنعت دریایی وزارت دفاع در ساخت و تولید پیشران "واتر جت ملی" که سال گذشته در دانشگاه صنعتی شریف رونمائی شد اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز متخصصان صنعت دریایی وزارت دفاع به رغم تحریم‌های ظالمانه توانستند با تکیه بر دانش بومی و اتکا به سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص داخلی با به کار گیری "پیشران واتر جت ملی " در شناورهای کلاس حیدر، خود باوری، غرور ملی و عزم و اراده ایرانی را به معنای واقعی کلمه عینیت بخشند.

وزیر دفاع در ادامه با تشریح قابلیت‌های شناور کلاس حیدر با اشاره به دریانوردی و قدرت مانور بالا در دریای مواج توسط این شناور گفت: متخصصین صنایع دریایی وزارت دفاع با بهره گیری از دانش و ظرفیت ای جاده شده در مجموعه دریایی وزارت دفاع توانستند این فناوری را در شناورهای گشتی جستجو و نجات پیاده سازی نمایند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان پیشرفت‌های دریایی باوجود تحریم‌های دشمنان ایران اسلامی افزود: تجهیزات و سامانه‌های اصلی به کار رفته در این شناورها از قبیل سامانه رانش، به دست متخصصین داخلی و متناسب با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

وزیر دفاع با اشاره به پیشرفته بودن قطعات زیر سامانه‌ها و فناوری به کار رفته در شناور کلاس حیدربیان کرد: از این فناوری می‌توان در توسعه طرح‌های مربوط به شناورهای آمبولانسی، آتشخوار، گشت، مبارزه با قاچاق، شناور گارد ساحلی وهمچنین شناورهای با ماموریت‌های نظامی و حمل تسلیحات بهره برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
1
نظامی ها برای اطلاع رسانی و ارتباط با داخل از طریق وزارت کشور وارتباط با خارج از طریق امور خاجه , غیر ان دوستی خاله خرسه و خسارت است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین