کد خبر: ۵۹۸۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
با بسته ماندن فضای پاکستان،

افغانستان دو مسیر جدید پروازی ایجاد کرد

با تشدید تنش میان هند و پاکستان در اوایل بهار امسال، اسلام آباد حریم هوایی خود را مسدود و به هیچ هواپیمایی اجازه عبور از فضای پاکستان را نداد.
آفتاب‌‌نیوز :

اداره هوانوردی ملکی (غیر نظامی) افغانستان اعلام کرده با بسته ماندن فضای پاکستان برای پروازهای عبوری از افغانستان، این کشور دو مسیر جدید پروازی ایجاد کرده است.

در خبرنامه این نهاد آمده دو خط پروازی جدید از غرب به شرق افغانستان گشایش یافته که این دو خط امکان عبور از تاجیکستان به چین و آسیای شرقی را فراهم می‌کند.

افغانستان دو مسیر جدید پروازی ایجاد کرد

اداره هوانوردی افزوده که در این زمینه افغانستان با تاجیکستان به توافق رسیده است.

این نهاد افزوده که این مسیر روز گذشته (دوشنبه۱۶ سرطان/تیر) با صدور یاداشتی رسمی گشایش یافت و رسما به مسیرهای پروازی منطقه افزوده شد.

مسیر دیگری نیز قبلا از شرق و غرب فضای پاکستان عبور می‌کرد. اداره هوانوردی افغانستان افزوده با اصلاحاتی انجام شده در مسیر قبلی که از غرب و شرق پاکستان می‌گذشت، اکنون زمینه اتصال شرق با غرب آسیا بدون عبور از فضای پاکستان فراهم شده است.

این نهاد افزوده که گشایش این دو مسیر هوایی، فاصله پروازها میان شرق و غرب آسیا را کوتاه می‌کند و انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی دبی، قطر و سایر شرکت‌ها از این مسیر استفاده کنند.

اداره هوانوردی افغانستان افزوده که گشایش مسیرهای جدید با استقبال شرکت‌های هواپیمایی و انجمن بین‌المللی شرکت‌های هوایی ( IATA) مواجه شده است.

این نهاد فعال سازی این دو خط پروازی جدید را برای تقویت ظرفیت فضای افغانستان برای پروازهای عبوری مهم خوانده است.

در روزهای گذشته این اداره اعلام کرده بود که بسته ماندن فضای پاکستان موجب کاهش تعداد پروازهای عبوری از افغانستان شده و این کشور حدود ۱۵ میلیون دلار متضرر شده است.

با تشدید تنش میان هند و پاکستان در اوایل بهار امسال، اسلام آباد حریم هوایی خود را مسدود و به هیچ هواپیمایی اجازه عبور از فضای پاکستان را نداد.

این روند باعث شده که به حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ پرواز که از سایر کشورها از فضای افغانستان می‌گذشتند و بعد از خاک پاکستان عبور می‌کردند نیز ممنوعیت پرواز وضع شود.

با ادامه این روند شرکتهای هندی که به افغانستان پرواز داشتند، پروازهای خود را به حالت تعلیق درآوردند.

به دلیل بسته بودن فضای پاکستان، اکنون هواپیماهایی که از افغانستان می‌گذرند از مسیر ایران و سایر کشورها به پروازشان ادامه می‌دهند. این وضع باعث طولانی شدن زمان پرواز و افزایش قیمت بلیط شده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین