کد خبر: ۵۹۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

میلیاردر حامی استیضاح ترامپ وارد گود رقابت انتخاباتی آمریکا شد

«تام استیر» میلیاردر خواهان استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور اعلام آمادگی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز سه شنبه تارنمای شبکه خبری «سی ان بی سی»، وی نامزدی اش برای این انتخابات را با وعده به تمرکز بر تغییرات آب و هوایی و اصلاح سیستم سیاسی آمریکا اعلام کرد.

وی که میلیونها دلار برای طرح استیضاح ترامپ جمع آوری کرده، گفت: اگر بتوانیم نفوذ تأمین مالی مشترک در دموکراسی مان را کاهش دهیم و به تأثیرات ویرانگر تغییرات جوی بپردازیم، می‌توانیم پتانسیل کامل مردم آمریکا را آشکار و در نهایت مشکلات کشورمان را حل کنیم.

وی افزود: نامزدهای دموکرات برای ریاست جمهوری، ایده‌های بزرگی دارند که قطعاً کشور را به پیش می‌راند، اما نمی‌توانیم این ایده‌ها را اجرایی کنیم مگر اینکه به تصاحب خصمانه یکپارچه بر دموکراسی مان پایان دهیم.

استیر که یکی از حامیان بزرگ مالی به دموکرات‌های آمریکاست، وعده داده است دستکم یکصد میلیون دلار در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری هزینه کند.

وی قرار است ظرف هفته‌های آتی، سفرهای انتخاباتی اش به ایالت‌های آیووا، نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی، اوهایو و کالیفرنیا را آغاز کند.

در همین حال، جمهوریخواهان در انتقاد از این نامزد جدید انتخاباتی درنگ نکرده‌اند، به طوری که «استیو گست» سخنگوی کمیته ملی جمهوریخواهان گفته است: تنها اقدام کارزار انتخاباتی استیر، آتش زدن پول‌های بیشتر وی است.

استیر، ترامپ را فاسدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا دانسته و ترامپ نیز با انتقاد از وی و بد و بیراه گفتن به او، یادآور شده است که پول‌های استیر به زودی ته می‌کشد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

همچون دوره‌های پیشین، رقابت اصلی میان نامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات است.

در جبهه جمهوریخواهان وضعیت تا حدودی مشخص است و به رغم اعلام نامزدی برخی چهره‌های کمتر شناخته شده، به نظر می‌رسد در نهایت ترامپ به عنوان تنها نامزد این حزب باقی بماند.

اما برای انتخابات سال آینده میلادی ۲۵ چهره دموکرات نامزد شده‌اند که ۲۰ نفرشان در هفته گذشته در دو مناظره تلویزیونی رویکردهای کلی خود را ارائه دادند.

«کاملا هریس» و «الیزابت وارن» دو سناتور زن آمریکایی هستند که در کنار «جو بایدن» و «برنی سندرز» به عنوان مهمترین گزینه‌های دموکرات برای نامزدی در انتخابات شناخته می‌شوند. ‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین