کد خبر: ۵۹۸۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

برای سالها جنگ به اندازه کافی موشک و پهپاد در اختیار داریم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن انبار راهبردی از موشکهای بالستیک و بالدار و پهپادها در اختیار دارند که برای ادامه پایداری در برابر دشمن برای سالها کافی است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن انبار راهبردی از موشک‌های بالستیک و بالدار و پهپادها در اختیار دارند که برای ادامه پایداری در برابر دشمن برای سال‌ها کافی است.

وی افزود: دستاوردهای نظامی سبب تقویت اعتماد و وحدت و همدلی میان ملت یمن می‌شود. آنچه مایه مباهات است به دست آمدن دستاوردها در سایه جنگ و محاصره است.

سریع تاکید کرد: آنچه ضد ملت می‌گذرد بخشی از توطئه علیه امت اسلامی است و ما امروز در خط رویارویی با دشمنان امت اسلامی و مزدوران آنها قرار داریم. گرایش ما برای توسعه صنایع نظامی به جنگی که علیه ملت و کشور ما تحمیل شده است، مربوط است ما مسئول هستیم که با همه ابزار دفاعی به مقابله با دشمن بپردازیم.

وی گفت: این حق مشروع برای هر ملتی که در معرض حمله و تجاوز قرار می‌گیرد، است. ائتلاف جنایتکار تحت سرکردگی سعودی‌ها مرتکب کشتارهای فجیع شده است و روستاها، شهرها، مساجد و مدارس را ویران کرده است و جنایات مستمری علیه ملت یمن با محاصره یمن انجام می‌دهد.

سریع بیان کرد: موشکی که جدیداً از آن رونمایی شد «قدس» نامیده شده تا بر توجه یمن به مسأله فلسطین و قدس شریف تأکید شود. موشک قدس در زمانی رونمایی می‌شود که برخی کشورهای مزدور به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توطئه علیه فلسطین هروله می‌کنند. این موشک، یک موشک کروز (هدایت شونده) و ساخت یمن است، چند نسل از آن ساخته شده و در حال ارتقاست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نسل سوم موشک برکان علیرغم اینکه از آن استفاده می‌شود، هنوز رونمایی نشده است.

سریع در ادامه درباره پهپادهای صماد ۱ و ۳ توضیح داد و گفت: پهپاد صماد یک می‌تواند بیش از ۵۰۰ کیلومتر پرواز کند. صماد ۳، ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلومتر پرواز می‌کند و تا کنون در چند عملیات موفق علیه فرودگاه‌های سعودی و امارات استفاده شده است و از فناوری پیشرفته ای برخوردار است که دشمن نمی‌تواند آنرا رهگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
ایا جهت مداوای بیماران و غذای گرسنگان ذخیره چند ساله انجام شده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین