کد خبر: ۵۹۸۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰

راه‌اندازی تاکسی هوایی در ایران جدی است؟

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه راه اندازی تاکسی هوایی در کشور خبر داد و گفت: کلیه استان ها و شهرستان هایی که فرودگاه های غیرفعال یا کم فعال دارند می توانند در این حوزه درخواست دهند.
راه‌اندازی تاکسی هوایی در ایران جدی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رابطه با تاکسی های هوایی در ایران بیان داشت: جابجایی مسافر در دنیا دارای یک بخش کوچک و یک بخش بزرگ است. بخش کوچک آن جابجایی هواپیمای مسافربری توسط خطوط هوایی است اما بخش عمده آن توسط خطوط هوایی با ظرفیت پایین تر و غیربرنامه ای است.

منطقی ادامه داد: به عنوان مثال اگر تعداد هواپیماهای تجاری در کشورهای مختلف یک واحد باشد تعداد هواپیماهای تاکسی و هلی کوپترها حداقل 10 برابر و حداکثر 100 برابر است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تاکسی های هواپیمایی صرفاً برای افراد مرفه و ثروتمند نیست گفت: این هواپیماها خدمات عمومی بسیار زیادی از جمله جابجایی سریع محصولات حیاتی ارائه می دهند. علاوه بر این، افرادی را که اهدای عضو می کنند نیز جابجا می کنند. علاوه براین، تاکسی های هوایی یک کسب و کار نیز محسوب شده و مهارت های عمومی ایران را در حوزه صنعت و خدمات هوانوردی به شدت ارتقا می دهد.

منطقی افزود: با وجود اینکه تاکسی های هوایی منافع فوق العاده ای داشته و مورد توجه ویژه کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته اما ما کمتر به آن توجه کرده ایم.

وی یادآور شد: به منظور توسعه این موضوع، کمیته ای متشکل از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها، ناوبری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت نظر معاونت وزارت راه تشکیل شد و در همین مدت کوتاه، انجام کارهای اداری سرعت پیدا کرد. این کمیته راهکارهایی را برای تأمین هواپیما، آموزش و ایجاد ساختار نیز پیشنهاد کرده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به محدوده فعالیت این هواپیماها گفت: کلیه استان ها و شهرستان هایی که فرودگاه ها غیرفعال یا کم فعال دارند می توانند در این حوزه درخواست دهند.

وی همچنین عنوان کرد: اگر این صنعت را ارتقا دهیم تولید هواپیما در ایران تقویت خواهد شد. به عنوان مثال بالگرد هشت نفره در کشور رونمایی شده اما بازار جدی ندارد و اگر این تاکسی های هوایی راه بیفتد بازار جدی پیدا خواهد کرد.

منطقی افزود: تاکسی های هوایی معمولاً برای بین شهرها کاربرد دارند و استفاده از آن برای مسافتی در حدود 200 کیلومتر مقرون به صرفه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین