کد خبر: ۵۹۸۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی نیروهای افغان

طالبان برای حفاظت از خود در برابر نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان از خانه‌های مردم و غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کنند.
کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی نیروهای افغان
آفتاب‌‌نیوز :

مقام‌های دولتی میدان وردک در جنوب کابل تایید کرده‌اند که در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان بر یک مرکز درمانی در این ولایت چهار کارمند بهداشت کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند.

مظفرالدین یمین، والی میدان وردک به بی‌بی‌سی گفت که این حادثه در منطقه تنگی سیدان ولسوالی دایمرداد شب گذشته، دوشنبه (۱۶سرطان/تیر) زمانی افتاده نیروهای افغان به این مرکز درمانی حمله کردند.

در یک رویداد دیگر در ولایت بغلان در شمال افغانستان، صدها تن از ساکنان محل در شهر پلخمری، مرکز این ولایت در اعتراض به کشته‌شدن غیرنظامیان در حملات هوایی تجمع کردند.

معترضان که چندین جسد را با خود حمل می‌کردند، مدعی هستند که در یک حمله هوایی دست‌کم هفت عضو یک خانواده شامل یک زن و چندین کودک کشته شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده‌است.

وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این خبرها گفته که هر دو حادثه را بررسی می‌کند. این نهاد طالبان را عامل اصلی تداوم جنگ و خشونت‌ها دانسته و افزوده که طالبان برای حفاظت از خود در برابر نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان از خانه‌های مردم و غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین