کد خبر: ۵۹۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

گاردین: ترامپ همچون رآکتور چرنوبیل است

"ناتوان و ناکارآمد دو کلمه دیپلماتیک دیگری است که شما می‌توانید برای توصیف دولت ترامپ از آنها استفاده کنید. البته شاید عبارت‌های سبک مغز احمق و قدرت خود برانداز دقیق‌تر باشند."
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی به قلم ریچارد وولف درباره پیام‌های محرمانه سفیر انگلیس که با لحنی تند به ارزیابی ترامپ پرداخته بود، نوشت: «با توجه به موارد فوق و این توصیف‌ها عجیب است که سفیر انگلیس در ایالات متحده بابت بیان آنچه کل جهان (به جز دفتر ترامپ) درباره چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا فکر می‌کند، مورد عتاب قرار بگیرد.

چنانچه بخواهیم بابت بیان اظهارات کاملاً آشکار اسکاری هدیه کنیم، سر کیم داروک قطعاً باید آماده سخنرانی پذیرش این جایزه شود چون گفته بود دونالد ترامپ "پرتو ناامنی" می‌پراکند. ترامپ همچون رآکتور چرنوبیل بدون در نظر گرفتن سلامت دیگران ناامنی اشاعه می‌کند.

اگر مناقشه‌ای درباره اظهارات برخواسته از حقیقت کیم داروک مطرح باشد، باید گفت شخص ترامپ با ماهیت دیوانگی عظیم و خودبراندازی خود از طریق یک سری ایمیل‌ها این را اثبات کرده است. توییتر برای ترامپ حکم وسیله‌ای در جهت بیان اعتراض خشن به ادعاها، بازندگان و سفیران رده پایین را دارد.

گرچه درز ایمیل‌های داروک شرم‌آور است اما نه شرم‌آورتر از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌تواند میان دوستان و دشمنانش تمایز قائل شود. آیا یک متحد وفادار آمریکا در جهان مانده است که عشق و محبت را به مانند مستبد استالینی کره‌شمالی دریافت کند؟ البته نه، سعودی‌های اره به دست را حساب نکردم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین