کد خبر: ۵۹۹۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

رهبر کودتای تایلند حاکمیت نظامی را لغو کرد

رهبر کودتای ۲۰۱۴ تایلند رسما به نیم دهه حاکمیت نظامی خاتمه داد، ممنوعیت رسانه‌ها را لغو کرد و پایان خدمات دادگاه‌های نظامی را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه بانکوک پست گزارش داد، ژنرال پرایوث چان اوچا، رهبر تایلند آخرین دستور خودش به عنوان رئیس شورای ملی صلح و نظم عصر دوشنبه صادر کرد که در روزنامه سلطنتی تایلند به چاپ رسید و طبق آن حدود ۶۶ حکم از مجموع ۲۰۰ دستوری که از سال ۲۰۱۴ این شورای جنجالی صادر کرده بود، لغو کرد.

حکم سلطنتی ماها واجیرالونگکورن، پادشاه تایلند به‌زودی صادر خواهد شد. تایلند از ۱۹۳۲ پادشاهی مشروطه دارد.

ارتش قدرتمند تایلند به رهبر پرایوث در ۲۲ مه ۲۰۱۴ یک دولت مدنی را ساقط کرد و از آن زمان از طریق شورای ملی صلح و نظم حاکمیت را در دست دارد. به محض آنکه کابینه پرایوث در روزهای آتی سوگند یاد کند، این شورا منحل می‌شود.

تایلند پس از بارها تعویق در نهایت ماه مارس برای تعیین نمایندگان پارلمان ۵۰۰ عضوی انتخابات برگزار کرد. با این حال،‌ شورای ملی صلح و نظم سال ۲۰۱۷ حکم داده بود تا سنای ۲۵۰ عضوی در انتخاب نخست‌وزیری رای بدهد. این مساله برای انتخاب پرایوث برای نخست‌وزیری در ماه ژوئن حیاتی بود. پرایوث رهبری حزب پالانگ پراچارانت را در انتخابات بر عهده داشت و یک دولت ائتلافی را هدایت خواهد کرد.

بانکوک پست در مطلبی نوشت: پرایوث چان اوچا که بعد از کودتای نظامی ۲۰۱۴ سلطه سرسختانه‌ای برای نیم دهه داشت، برای یک دوره چهار ساله دیگر به حاکمیت‌اش ادامه می‌دهد، به جز اختیارات ویژه‌ای که به او برای اقداماتش در گذشته، حالا و آینده مصونیت می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین