کد خبر: ۵۹۹۰۹۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‎ای

نماینده آمریکا در آژانس: آماده گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط و عادی‌سازی روابط با ایران هستیم

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام، مدعی شد که واشنگتن به دنبال گفت‌وگو با ایران است. او در عین حال اتهامات پیشین مقامات آمریکایی علیه کشورمان را تکرار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز به درخواست آمریکا برای بررسی تحولات اخیر در بحث غنی‌سازی ایران و کاهش تعهدات برجامی کشورمان برگذار شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از شبکه اسکای نیوز، نماینده آمریکا در آژانس با قرائت بیانیه کشورش گفت: ایالات متحده حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران گفت‌وگو کند و روابط میان دو کشور به حالت عادی بازگردد.

نماینده آمریکا در آژانس: آماده گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط و عادی‌سازی روابط با ایران هستیم

وی که کشورش با خروج از برجام باعث ایجاد مشکلات کنونی شده است، در عین حال، مدعی شد اقدامات ایران باعث ناامنی در منطقه شده و ایران را منزوی کرده است.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، نماینده آمریکا در آژانس همچنین گفت: سیاست "لبه‌پرتگاه" و "فنون اخاذی" ایران هیچ کمکی به کاهش تحریم‌های علیه تهران نخواهد کرد. توسعه برنامه هسته‌ای ایران، تلاشی برای اخاذی از جامعه بین‌المللی است.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در همین نشست گفت که ایران در صورتی که همه طرف های امضاء کننده توافق هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) به آن احترام بگذارند، آماده پایبندی به آن است.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در حالی که آمریکا از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ خارج شده و بر خلاف توافق صورت گرفته تحریم ها علیه ایران را برگردانده است، به درخواست واشنگتن نشست فوق العاده ای را در برابر اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات برجامی خود برگزار کرده است.

آمریکا اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ خارج شد، اقدامی که با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق و جامعه جهانی روبرو شد.جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از یک سال صبر راهبردی از اردیبهشت ماه ۹۸ و در پی انجام نشدن تعهدات ازسوی دیگر امضا کنندگان این توافق اقدام به کاهش برخی تعهدات خود از جمله سطح غنی سازی طبق توافق برجام کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در این باره گفته بود: در صورتی که اروپایی‌ها اقدامات لازم را برای اجرای تعهداتشان انجام بدهند اقدامات ما قابل بازگشت است. ولی اگر اقدامات لازم را انجام ندهند ما بر اساس بند ۳۶ برجام این حق را از سال گذشته داشته‌ایم که اقدامات خودمان را انجام دهیم.

باربارا اسلاوین عضو اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن سیاست های ترامپ را متناقض و سر در گم دانسته و گفته است: آمریکای ناقض برجام، خواستار برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است که به سود او نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
11
22
دروغگوی بدعهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
1
5
اگر ایران مسیر ترانزیت مواد مخدر را به منظور فشار به اروپاتسهیل کنه.اول اروپا بعد امریکا خواهند فهمید. دنیا تنها دست انان نیست .این هم نوعی فشاراست هرچند ازنظر بعضی ها منطقی نباشد.
تمشکال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
2
7
حالا روز به روز به بی خاصیتی خود در مقابل ایران پی برده اید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
من اگر مسئول باشم صادرات مواد مخدر را ازاد خواهم کرد و کشت ان در کشور ازاد تا درامد ان از نفت هم بیشتر باشه.شیشه هم از دور خارج میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
قررررربانت....
بی زحمت نظر نده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
1
امیدوارم سیاسیون به خاطر انتخابات ایران را قربانی نکنند . کشور امریکا هیچ تعهدی نداره و هرجا بتونه زیر تعهداتش میزه . تا به الان که با همه کشور ها اینجوری بوده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین