کد خبر: ۵۹۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۱

بیانیه تهدیدآمیز طالبان علیه فرانسه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیروهای طالبان که در حال حاضر دو مددکار فرانسوی را در افغانستان گروگان گرفته‌اند، از فرانسه خواستند که در ازای آزادی گروگان‌ها، سربازان خود را از افغانستان خارج کرده و شبه‌نظامیان دربند این گروه را نیز آزاد کنند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، این بیانیه روز گذشته از جانب نیروهای طالبان در افغانستان پخش شد. براین اساس، نیروهای طالبان به دولت فرانسه برای خارج کردن سربازان خود از خاک افغانستان یک هفته فرصت داده است. در حال حاضر هزار سرباز فرانسوی در قالب نیروهای ناتو در افغانستان به سرمی‌برند. پاریس پس از انتشار این بیانیه اعلام کرد که جزئیات این طرح را بررسی خواهد کرد.

طالبان در حالی این بیانیه را منتشر کردند که تنها یک روز به برگزاری انتخابات در فرانسه باقی مانده است. بدین ترتیب پاریس برای حل این بحران به شدت تحت فشار قرار دارد.

دو گروگان فوق که برای گروه خیریه «جهانی برا ی کودکانمان» کار می‌کردند تنها با اسامی کوچک سلین و اریک معرفی شده‌اند. طالبان روز سوم ماه آوریل در استان نیمروز این دو مددکار را به همراه سه راهنمای افغان آن‌ها بازداشت کردند. به گفته مقامات، گروگان‌ها در حال حاضر به استان هلمند منتقل شده‌اند. در نوار ویدیویی که هفته گذشته پخش شد، گروگان‌ها از دولت فرانسه خواستند که برای حفظ جان آن‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

در همین حال، نماینده ویژه فرانسه فیلیپ فائورو هفته جاری در افغانستان با حامد کرزای دیدار کرده و مراتب نارضایتی شیراک از این حادثه را به وی منتقل کرد. رئیس جمهور افغانستان نیز متعهد شد که تمام تلاش خود را برای آزادی پنج گروگان به کار بگیرد.

پیش از این نیز نیروهای طالبان برای آزاد کردن یک خبرنگار ایتالیایی درخواستی مشابه داده بودند. در آن زمان حامد کرزای اعلام کرد از این پس دولتش با گروگان‌گیرها مذاکره نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین