کد خبر: ۵۹۹۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

نیکی میناژ برنامه اجرایش در عربستان را لغو کرد

نیکی میناژ متولد ترینیداد و توباگو است. او در محله کوئینز شهر نیویورک بزرگ شده و نخستین آلبوم موسیقایی‌اش که در استودیو ضبط شده را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرده است. او به "ملکه رپ" مشهور است.
نیکی میناژ برنامه اجرایش در عربستان را لغو کرد
آفتاب‌‌نیوز :

نیکی میناژ، خواننده معروف که به دعوت عربستان قرار بود در جشنواره موسیقی جده برنامه اجرا کند گفته است که اجرای خود را در حمایت از زنان و دگرباشان لغو می‌کند.

اعلام خبر اجرای او که معمولا نیمه عریان به روی صحنه می‌رود، در عربستان بسیاری را در بهت فرو برده که او چطور با لباس‌های بدن‌نمایی که به تن می‌کند و شعرهای بی‌پروای ترانه‌هایش در عربستان روی صحنه خواهد رفت.

او قرار بود در روز هجدهم ماه ژوئیه در فستیوال موسیقی جده به روی صحنه برود. این خواننده گفته است: "بعد از یک بررسی دقیق تصمیم گرفتم که در جشنواره جهانی جده شرکت نکنم."

او گفت: "در حالیکه چیزی بیش از آنکه بخواهم برای طرفدارانم در عربستان برنامه اجرا کنم نمی‌خواهم، پس از تحقیق درباره موضوع به نظرم برایم مهم است که حمایت شفاف خودم را از حقوق زنان، دگرباشان و آزادی بیان نشان دهم."

خبر اجرای او در عربستان که مقررات سختگیرانه‌ای برای نوع پوشش و فعالیت زنان در اماکن عمومی دارد، با واکنش‌های زیادی همراه شد. این یکی از آخرین نمونه‌های باز شدن فضای سرگرمی در عربستان است.

حضور زنان در ورزشگاه ‌ها، برزگاری جشنواره‌های موسیقی و هنر و افتتاح سینما از جمله‌های سیاست‌های اخیر دولت عربستان برای گسترش فضای هنری در کشور بوده است.

باز کردن فضای سرگرمی و موسیقی یکی از راه‌‌کارهای شاهزاده محمد بن سلمان برای گشایش اقتصادی کشور است.

نیکی میناژ متولد ترینیداد و توباگو است. او در محله کوئینز شهر نیویورک بزرگ شده و نخستین آلبوم موسیقایی‌اش که در استودیو ضبط شده را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرده است. او به "ملکه رپ" مشهور است.

عده‌ای از مخالفان حضور نیکی میناژ در جشنواره موسیقی عربستان را مزورانه دانسته‌ و گفته بودند که خانم میناژ از یک طرف در رژه افتخار همجنس‌گرایان شرکت می‌کند و از آن طرف به عربستان می‌رود که همجنس‌گرایی را جرم می‌پندارد و برایش حکم اعدام صادر می‌کند.

پیشتر ماریا کری، خواننده، و نلی، خواننده رپ، هم به دلیل قبول دعوت پادشاهی سعودی مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفته بودند.

ترکی آل الشیخ، رئیس اداره سرگرمی‌های عمومی در ماه ژانویه توییتی کرد که در آن ایده‌های خود برای آینده صنعت سرگرمی کشور را این طور شرح داد: "به امید خدا، در حوزه سرگرمی در فاز بعدی تمرکز ما بر برنامه‌ها، سیرک، شهربازی‌های موضوعی سیار، نمایش و برنامه‌هایی است که مردان و زنان جوان را پرورش دهد و از شرکت‌های صنعت سرگرمی ملی حمایت کند."

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین