کد خبر: ۵۹۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵

ابهام در مورد وضعیت بنزین ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرصت دولت برای ارائه پیشنهاد خود در مورد میزان سهمیه بندی و قیمت آزاد بنزین پایان یافت با اینحال دولت همچنان به تصمیم‌ و نتیجه‌ای مشخص در مورد چگونگی توزیع بنزین نرسیده است. معاون وزیر نفت در این ارتباط می‌گوید دولت هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده اما در نظر دارد فقط بنزین تك نرخی توزیع كند، تصمیم‌‏گیری نهایی در این خصوص با دولت است. 

محمدرضا نعمت‌‏زاده در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌‏المللی نفت،گاز و پتروشیمی گفت: در مورد اعمال سهمیه‌‏بندی تعیین قیمت مازاد مصرف هنوز در دولت تصمیم‌‏گیری نهایی اتخاذ نشده و در حال بررسی كارشناسی بوده و از ما نیز نظرات لازم دریافت شده است.

وی تاكید كرد: اصرار دولت بر تك‌‏نرخی بودن قیمت بنزین است، هرچند سیستم كارت هوشمند پاسخگوی دونرخی نیز هست. نعمت‌زاده در عین حال گفت: دولت مصوب مجلس را در مورد بنزین اجرا خواهد كرد.

مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‏های نفتی ادامه داد: با سهمیه‌‏بندی و اجرای كارت هوشمند درصددیم وضعیت فعلی مصرف را بهبود بخشیم؛ چرا كه آمار مصرف به حدی رو به افزایش است كه به نظر نمی‌‏رسد، اقتصاد كشور از این رشد برخوردار باشد. وی پیش‌‏بینی كرد: متوسط مصرف روزانه بنزین به 81 میلیون لیتر برسد.

نعمت‌‏زاده اعلام كرد: امیدواریم اعتبار 3/1 میلیارد دلاری واردات بنزین كفاف نیاز كشور را داشته باشد.

نعمت‌‏زاده با اعلام این‌‏كه بعید می‌‏دانم تمام افراد صاحب خودرو و موتورسیكلت تا اول خردادماه بتوانند كارت هوشمند سوخت را دریافت كنند، اظهارداشت: اگر كسی كارت هوشمند خود را دریافت نكرده باشد، سهمیه وی محفوظ می‌‏ماند.

معاون وزیر نفت در خصوص تولید روزانه بنزین در كشور گفت: با راه‌‏اندازی پالایشگاه‌‏ها 5/44 میلیون لیتر روزانه با احتساب MTBE بنزین تولید می‌‏شود. وی با تشریح آخرین آمار مصرف گازوئیل به مصرف روزانه بیش از 4 میلیون لیتر اشاره كرد و افزود: پیش‌‏بینی می‌‏شود این میزان به واردات 10 تا 11 میلیون لیتر در روز در سال 86 بیانجامد.

وی در خصوص نشست اخیرش با رییس جمهور در مورد كارت هوشمند سوخت، توضیح داد: در هفته گذشته چند نشست با حضور برخی از وزیران دولت نهم به شكل راهبردی تشكیل شده است كه تاكید دكتر احمدی‌‏نژاد تسریع اجرای كارت هوشمند سوخت بود و موضوع سهمیه‌‏بندی همچنان در حال مذاكره است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین