کد خبر: ۵۹۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

اصلی‌ترین عوامل حواس‌پرتی رانندگان

نیروی انتظامی باتوجه به فراوانی حوادث و نقش حواس پرتی در شکل گیری تصادف ها، مهمترین عوامل حواس پرتی رانندگان را تجزیه و تحلیل و اعلام کرده است.
اصلی‌ترین عوامل حواس‌پرتی رانندگان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پلیس تهران بزرگ، استفاده از تلفن‌همراه، خوردن و آشامیدن، همراه داشتن حیوانات خانگی آزاد در خودرو و مشاهده صحنه‌های تصادف در معابر شهری و بین شهری اصلی‌ترین عوامل حواس‌پرتی رانندگان بوده است.

اکثر رانندگان از خطرات حاصل از پیامک دادن و صحبت کردن با تلفن‌همراه هنگام رانندگی آگاه هستند، اما تلفن همراه تنها عامل حواس‌پرتی رانندگان نیست، در حقیقت هرچیزی که حواس راننده را به سمت خود معطوف کند یک عامل بالقوه برای ایجاد حادثه محسوب می شود.

در طول سال تعداد زیادی از تصادف‌های مرگبار بر اثر عادت‌های ناصحیح افراد حین رانندگی رخ می‌دهد؛ خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن‌همراه، ارسال پیامک و اقدام به انجام آرایش و … از جمله این عادت‌ها محسوب می‌شود.

با توجه به مطالعات تحقیقاتی انجام شده در زمینه سلامت مشخص شده است که حتی یک نیاز فوری مثل دستشویی می‌تواند عملکردهای طبیعی راننده را دقیقاً شبیه زمانی که نوشیدنی الکلی نوشیده یا دچار خواب آلودگی باشد دچار مختل کند.

از سوی دیگر اثرات گرسنکی، تشنگی و خستگی حین رانندگی بر سرعت واکنش بدن سال‌هاست که مورد توجه کارشناسان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین