کد خبر: ۵۹۹۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

سفیر ایران در فرانسه: مکرون می‌تواند نقش مهمی در کاهش تنش های موجود ایفا کند

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با تاکید بر اینکه دیپلماسی و گفت و گو همواره از پایه های مهم سیاست خارجی ایران بوده است، گفت: رییس جمهوری فرانسه می تواند نقش مهمی در کاهش تنش های موجود ایفا کند.
سفیر ایران در فرانسه: مکرون می‌تواند نقش مهمی در کاهش تنش های موجود ایفا کند
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با سفر مشاور رئیس جمهوری فرانسه به تهران و گفت و گو با مقام های ایران، بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در رشته توییتی نوشت: رییس جمهوری فرانسه به عنوان رییس یک کشور مهم اروپایی و از شرکای سنتی ایران در بسیاری از حوزه های سیاسی و اقتصادی ضمن درک شرایط خطیر بین المللی و منطقه ای با بهره مندی از جایگاه دیپلماتیک این کشور در عرصه جهانی می تواند نقش مهمی در کاهش تنش های موجود ایفاء کند.

قاسمی تصریح کرد: مسیر دیپلماسی و گفت وگو همواره از پایه های مهم سیاست خارجی ایران بوده و خواهد بود.

وی اظهار داشت: سیاست های یک جانبه گرایانه، عدم درک واقعیات، تهدید و تحریم از روش های منسوخ و از پیش شکست خورده در جهان به هم پیوسته و در هم تنیده امروز است.

وی در توییت دیگری نوشت: امانوئل بون مشاور سیاسی رییس جمهوری فرانسه در ادامه افزایش رایزنی های سیاسی طی ماه های اخیر میان ایران و فرانسه در تهران ضمن تقدیم پیام کتبی رئیس جمهوری فرانسه به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف و علی شمخانی دیدار و پیرامون موضوعات و تحولات مهم جهانی و روابط فی مابین گفت وگو کردند. ملاقات های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یاد آور شد: پویایی سیاسی و تحرکات دیپلماتیک در چارچوب اقدامات اخیر این کشور در میان روشنفکران و اندیشمندان سیاست خارجی فرانسه از جایگاه و علاقه مندان بسیاری برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین